رقابت سخت شبکه LTE و وايمکس

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “سلولار نيوز”، تحقيقات موسسه “ABI ريسرچ” مشخص کرده است که پروژه UMB از قدرت لازم برخوردار نيست، و مبارزه واقعي براي نسل چهارم بين وايمکس و LTE است.سرويس دهندگاني که از پهن باندهاي مناسب، سرمايه کافي، و دسترسي به موقعيت هاي خوب براي برپايي ايستگاههاي …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “سلولار نيوز”، تحقيقات موسسه “ABI ريسرچ” مشخص کرده است که پروژه UMB از قدرت لازم برخوردار نيست، و مبارزه واقعي براي نسل چهارم بين وايمکس و LTE است.
سرويس دهندگاني که از پهن باندهاي مناسب، سرمايه کافي، و دسترسي به موقعيت هاي خوب براي برپايي ايستگاههاي مرکزي برخوردارند ، مي توانند از مزاياي “وايمکس” در بازار نسل چهارم بهره ببرند.
اما پروژه LTE (تحول طولاني مدت مربوط به ۳G) و پروژه UMB )پهناي باند برتر موبايل) نيز رقباي تکنولوژي نسل چهارم هستند.
اگرچه وايمکس موبايل از مزاياي زماني و بازار نسبت به LTE برخوردار است اما تاخير در ارايه مجوز توسط شرکت “وايمکس فروم” مي تواند اين فرصت را محدودتر کند.
شبکه هاي بر مبناي GSM بيانگر اولين شبکه دسترسي راديويي هستند که بيش از ۸۰ درصد ايستگاههاي مرکزي تلفن همراه را در سراسر جهان تشکيل مي دهند؛ بنابراين شبکه هاي WCDMA به طور کل به سمت LTE مي روند.
اين پروسه سرانجام موجب مي شود تا شبکه LTE با سرعت بيشتري نسبت به وايمکس گسترده شود.
در همان زماني که LTE رواج مي يابد، وايمکس ۲.۰ نيز راه خود را به سمت محصولات باز مي کند.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا