۳۰۰ روستاي همدان به دفاتر خدمات ارتباطي مجهز مي شوند

 به گزارش خبرنگار موبنا  ده هزار روستاي كشور به دفاتر ارتباطات و فناوري اطلاعات روستايي تجهيز شده است  که اين دفاتر علاوه بر ارائه خدمات مختلفي مانند پست و پست بانك ، تلفن و ساير خدمات دولتي، ارتباط روستاهاي مورد نظر را با شبكه اينترنت فراهم مي کند. اين دفاتر براي هر يك از روستاهاي …

 به گزارش خبرنگار موبنا  ده هزار روستاي كشور به دفاتر ارتباطات و فناوري اطلاعات روستايي تجهيز شده است  که اين دفاتر علاوه بر ارائه خدمات مختلفي مانند پست و پست بانك ، تلفن و ساير خدمات دولتي، ارتباط روستاهاي مورد نظر را با شبكه اينترنت فراهم مي کند.
اين دفاتر براي هر يك از روستاهاي مورد نظر حداقل يك نقطه دسترسي به اينترنت ايجاد مي کند و اجراي اين پروژه ضريب نفوذ تلفن ثابت را نيز در روستاها افزايش مي دهد.
گفتني است اين دفاتر علاوه بر خدمات پستي و ارتباطي ، زمينه لازم جهت ارائه خدمات ساير سازمان هاي دولتي مانند وزارت كشاورزي ، سازمان تعاون روستايي ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي وزارت آموزش و پرورش را به روستائيان ارائه مي کند.
بر اساس  اين گزارش با بهره گيري از دفاتر خدمات فناوري ارتباطات و اطلاعات روستايي اين سازمان ها مي توانند خدمات خود را به صورت الكترونيكي به روستائيان عرضه کنند و بسياري از مشكلات روستائيان مانند تردد به شهرها براي استفاده از خدمات دولتي را رفع خواهدکرد.
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا