UIQ چيست؟

 اين رابط کاربري در اواخر سال ۱۹۹۹ميلادي در يکي از شهرهاي سوئد پايه گذاري شد. اساس اين رابط کاربري بر تغيير مبتني برسليقه کاربر بنا نهاده شده است و به راحتي قابل تغيير مي باشد . اين رابط کاربري داراي ويژگي ها و برنامه هاي خاص خود است که از آن جمله مي توان به …

 اين رابط کاربري در اواخر سال ۱۹۹۹ميلادي در يکي از شهرهاي سوئد پايه گذاري شد.
اساس اين رابط کاربري بر تغيير مبتني برسليقه کاربر بنا نهاده شده است و به راحتي قابل تغيير مي باشد .
اين رابط کاربري داراي ويژگي ها و برنامه هاي خاص خود است که از آن جمله مي توان به تکنولوژي خاص به کار رفته در آن ، theme ها ، مرورگر وب ، سيستم پيغام رسان ، سيستم تماس ها و سيستم برنامه هاي کاري اشاره کرد که به گونه خاصي در اين رابط کاربري قرار گرفته اند.
براي هر برنامه نصب شده دو حالت براي ديدن وجود دارد يک حال اين که مي توانيد ليست برنامه ها را ببينيد و حالتي که توضيحات آن برنامه قابل مشاهده است .
کار با اين رابط کاربري بسيار آسان است و وقت زيادي براي يادگيري آن لازم نيست و همچنين در آن از تکنولوژي ذخيره سازي اتوماتيک استفاده شده است و همه تغييرات بدون نياز به کاربر و حتي موقعي که برنامه هنوز باز است در حافظه ذخيره شده و به اين طريق شما هيچ يک از اطلاعات خود را از دست نمي دهيد .
حرکت در بين برنامه ها و امکانات هم بسيار آسان و ساده طراحي شده است و با حداقل کليک مي توان به امکانات رابط کاربري دست پيدا کرد .
تکنولوژي به کار رفته تصويري و استفاده در UIQ بر اساس قلم نوري مي باشد و صفحه نمايش موبايل هاي اين سيستم عامل بايد داراي حالت حساس و به صورت تاچ اسکرين  و قابليت نمايش رنگ به صورت ۱۲bit  و ۱۶bit باشد .
آخرين نسخه UIQ نسخه ۳ آن مي باشد اما فعلا در هيچ گوشي موبايلي از آن استفاده نشده است و در واقع پر کاربرد ترين نسخه از اين رابط کاربري همچنان نسخه ۲.۱ برنامه مي باشد.
 در نسخه ۲.۱ اغلب امکانات موجود به رابط کاربري اضافه شده است و براي نمونه استفاده از theme ها و همچنين java MIDP نسخه ۲ اشاره کرد .
نسخه ۲.۱ و ۳ اين برنامه فقط روي سيستم عامل Symbian  نسخه ۷ قابل اجرا هستند .
از قابليتهاي جديد نسخه ۳ اين برنامه مي توان امکان استفاده در موبايل هاي با صفحه نمايش کوچک و همچنين امکان انتخاب براي استفاده يا عدم استفاده از قلم نوري اشاره کرد .
از گوشي هايي که هم اينک از اين رابط کاربري استفاده مي کنند مي توان از Motorola A920 ،A925 Motorola ، Motorola A1000 ، Sony-erricson P800 ، Sony-erricson P900 ، Sony-erricson P910 ، Benq P30 ، Benq P31 و  Arima ASP805 نام برد.
۱۱۲/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا