يک دادگاه انگليس نوکيا را از اتهامات کوالکام تبرئه کرد

به گزار ش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”ماني.سي ان ان” ،دادگاه انگليس اعلام کرد ، دربررسي ها مشخص شد که تمام ادعاهاي بخش فناوري GSMکوالکام بر ضد توليد کننده فنلاندي تلفن همراه بي اساس است و نوکيا هيچ مسووليتي در قبال پرداخت خسارت به اين بخش از شرکت کوالکام ندارد.“لوکرن”قاضي اين دادگاه  گفت: در …

به گزار ش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”ماني.سي ان ان” ،دادگاه انگليس اعلام کرد ، دربررسي ها مشخص شد که تمام ادعاهاي بخش فناوري GSMکوالکام بر ضد توليد کننده فنلاندي تلفن همراه بي اساس است و نوکيا هيچ مسووليتي در قبال پرداخت خسارت به اين بخش از شرکت کوالکام ندارد.
“لوکرن”قاضي اين دادگاه  گفت: در ۱۲دسامبر سال ۲۰۰۷ميلادي کوالکام دادخواستي را عليه نوکيا تنظيم کرد مبني بر اين که اين توليد کننده گوشي با نقض قرارداد دوجانبه  در زمينه ارايه ابزارهاي مبتني بر فناوري GSM خسارات زيادي به اين توليد کننده چيپ ست  آمريکايي وارد آورده و بايد تاوان آن را بپردازد.
 مرکز تحقيق و توسعه ارتباطات مخابراتي بي سيم آمريکا درآمد شرکت آمريکايي Qualcomm يکي از بزرگ ترين توليدکنندگان تجهيزات ميکرو جهان را در فصل اول سال۲۰۰۸ ميلادي ۲.۴ميليارد دلار برآورد کرده است.
اين مرکز در گزارش خود آورده است : درآمد اين شرکت در فصل اول سال ۲۰۰۷ميلادي ۲/۲ميليارد دلار بوده است.
اين شرکت همچنين انتظار دارد که حدود۹۵ ميليونCDMA را در کل بازارهاي جهاني عرضه کند و سال جاري درآمدي در حدود ۲۱۱ميليون دلار در فصل اول به دست آورد.
“پول اي جاکوبز”مدير کوالکام گفت که در حال حاضر تقاضا براي دستگاههاي مجهز به سرويس CDMAروز به روز در حال افزايش است وکوالکام با تمام امکانات در صدد ارتقاي چيپ ست هاي CDMA است.
شرکت نوکيا در سال ۱۸۶۵ در فنلاند تاسيس شده و دفتر مرکزي آن درشهر “اسپو”
Espoo (فنلاند) قراردارد.
اين شرکت درزمينه صنعت ارتباط از راه دور و توليد کالاهايي از قبيل گوشي هاي تلفن همراه ، کامپيوتر  ، نرم افزار و سرويس شبکه فعاليت دارد.
درآمد اين شرکت درسال ۲۰۰۷ ميلادي  بيش از۵۱ ميليارد و ۵۸ ميليون يورو و سود خالص آن ۷ ميليارد و ۲۰۵ ميليون يورو اعلام شده است.
تعداد کارکنان اين شرکت تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۰۷ ميلادي ۱۱۲ هزار و ۲۶۲ نفر گزارش شده است.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا