استفاده از SMS براي کنترل آنفولانزاي مرغي در هند

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “دا ايندين”، مسوولان اين ايالت از پيام کوتاه به طور موثر براي جلوگيري از شيوع انفولانزاي مرغي استفاده مي کنند.  مقامات دولتي ايالت اظهار داشتند که از پيام کوتاه به عنوان ابزاري براي کمک به افزايش سرعت انتقال هشدار و اجراي تمام اقدامات پيشگيرانه استفاده …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “دا ايندين”، مسوولان اين ايالت از پيام کوتاه به طور موثر براي جلوگيري از شيوع انفولانزاي مرغي استفاده مي کنند. 
مقامات دولتي ايالت اظهار داشتند که از پيام کوتاه به عنوان ابزاري براي کمک به افزايش سرعت انتقال هشدار و اجراي تمام اقدامات پيشگيرانه استفاده مي کنند.
“بيشنوپادا ستي” مدير سرويس هاي دامپزشکي و کشاورزي ايالتي که اين سيستم را راه اندازي کرد، گفت: ما سال گذشته سيستم گزارش برپايه SMS را براي پيگيري سلامت دام و سرويس هاي توليد مثل در اين بخش معرفي کرديم.
وي اظهار داشت :مقامات با اين سيستم ، اطلاعات روستاها و بيماري هاي رايج دام را از حدود ۱۰ هزار ماموراز جمله ۲ هزار دامپزشک که در ايالت کار مي کنند، به صورت منابع داده اي اسخراج کرده اند.
“ستي” گفت : کارکنان کشاورزي و دامپروزي در زمين ها که اغلب فعاليت هاي بخش را اجرا مي کنند، تلفن همراه دارند و اين افراد به طور منظم گزارش هاي هفتگي خود را ارسال مي کنند.
وي افزود: مديريت تمام داده ها را گرد مي آورد و گزارش جمع آوري شده روز دوشنبه هر هفته براي تحليل انتقادي و روش هاي درماني مناسب آماده مي شود.
در زمان شيوع آنفولانزاي مرغي در بنگال غربي که ۵ ميليارد خسارت به بار آورد، دولت اين سيستم را شبانه روزي فعال کرد.
همچنين اين سيستم تيم هاي واکسيناسيون را در مناطق در معرض بيماري مستقر کرديم.
ما گزارشات را از مزارع و ازوضعيت پرنده ها جمع آوري  و از طريق SMS دستورالعمل ها را به کارکنان آن مناطق ارسال مي کنيم.
با استفاده از اين سيستم دولت حدود يک ميليون پرنده ماکيان را در دهکده هاي مرزي بنگال غربي و ۲۸ ميليون راس گاو ايالت را کنترل کند.
اين سيستم شکاف بين ماموران اعزامي و تصميم گيرنده ها را کاهش داده و منجر به مديريت مطلوب است.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا