يک شرکت و اين همه عجله!

پس از يکسال و اندي از زمان مطرح شدن آن توسط شهرداري به مرحله اي رسيد که به نظر مي رسد مي تواند کورسوي اميدي را در دل مشترکان تلفن تهراني همراه براي داشتن ارتباطي نسبتا کامل و با کيفيت زنده کند.
اين شرکت که ثبت رسمي آن در پاييز امسال انجام گرفت اگرچه با تاخيري طولاني مدت مواجه شد با اين حال براي اپراتورهاي تلفن همراه فرصتي را فراهم مي کند تا توانايي واقعي و ظرفيت شبکه خود را با ميزان واگذاري سيم کارت متناسب کرده و از نارضايتي هاي مشترکان خود تا حد زيادي بکاهند.
با اين حال اپراتورهاي تلفن همراه و همچنين شهرداري که طراح اين ايده بوده است به دلايلي که شايد چندان هم منطقي نباشند، در  راه اندازي سايت هاي مشترک BTS تعلل کرده اند و اين نشان مي دهد که بهبود وضعيت شبکه و کيفيت سرويس دهي به مشترکان چندان هم در اولويت نبوده است.
از زماني که خبر مربوط به سايت شرينگ در رسانه هاي گروهي منتشر شد تا امروز که مدير کل مخابرات شهرداري از آغاز عمليات اجرايي آن خبر مي دهد، حدود يک سال و اندي مي گذرد و به گفته وي شهردار تهران اخيرا نماينده خود را در اين شرکت معرفي کرده است.
به طور مسلم، اگر روند معرفي نمايندگان اپراتورها و شهرداري با سرعت بيشتري انجام مي گرفت و نشست هاي مربوط به اين شرکت تا اين اندازه زمانبر و کشدار نمي شد، خيلي پيش از اين بخشي از مشکلات ارتباطي شهروندان تهراني برطرف مي شد. اما، با وجود اين تاخير نه اپراتور اول که بيشترين تعداد مشترک را دارد و نه ايرانسل که يک اپراتور خصوصي است و اساسا ، رضايت مشتري در ادامه حيات اقتصادي آن از اهميت بالايي برخوردار است ، تلاشي براي سرعت بخشيدن به روند تشکيل اين شرکت و راه اندازي سايت هاي مشترک نکردند .
با اين حال، به رغم تاخير يکساله در راه اندازي اين شرکت که به نظر مي رسد بخش عمده اي از آن ناشي از بوروکراسي وقت گير و کلافه کننده دولتي است، آغاز به کار آن مي تواند خبر خوشي براي مشترکان تلفن همراه در کلان شهر تهران باشد و انتظار مي رود ادامه روند فعاليت سايت شرينگ پس از اين با سرعت بيشري به انجام برسد.
۱۵/۱۳

خروج از نسخه موبایل