مزايده اپراتور سوم تلفن همراه در سال جاري برگزار نخواهد شد

يک مقام آگاه در سازمان تنظيم مقررات در گفت وگو با خبرنگار موبنا با بيان اينکه تدوين اسناد اپراتور سوم در مرحله جمع آوري امضاي اعضاي کميسيون تنظيم مقررات است  اظهار داشت:به طور حتم اين مزايده تا پايان سال جاري اجرايي نخواهد شد.اين در حالي است که پيش از اين محمود خسروي رييس سازمان تنظيم …

يک مقام آگاه در سازمان تنظيم مقررات در گفت وگو با خبرنگار موبنا با بيان اينکه تدوين اسناد اپراتور سوم در مرحله جمع آوري امضاي اعضاي کميسيون تنظيم مقررات است  اظهار داشت:به طور حتم اين مزايده تا پايان سال جاري اجرايي نخواهد شد.
اين در حالي است که پيش از اين محمود خسروي رييس سازمان تنظيم مقررات از اماده سازي شرايط و اسناد مربوط به پروژه اپراتور سوم تلفن همراه خبر داده و گفته بود که مزايده‌ اپراتور سوم تلفن همراه، زمستان سال جاري برگزار مي شود.
اگرچه بر اساس پروانه فعاليت اپراتور دوم تلفن همراه و به منظور حفاظت از اين اپراتور، تا مهر ماه سال ۸۷، امكان صدور پروانه براي اپراتور سوم تلفن همراه وجود ندارد؛اما تحليلگران بر اين باورند که وزارت ارتباطات نسبت به برنامه پيش‌بيني شده براي برگزاري مزايده اپراتور سوم تاخير دارد.
گفتني است مقامات وزارت ارتباطات اعلام برنده نهايي مزايده اپراتور سوم تلفن همراه کشور را خرداد ماه سال آينده وعده داده اند که با وضعيت موجود به نظر مي رسد اين اعلام نيز با تاخير همراه شود.
بر اساس اين گزارش يكي از ويژگي هاي  درنظر گرفته شده براي  اپراتور سوم ، ارائه نسل سوم تلفن همراه است و نيز اين اپراتور  19 در صد سهم بازار تلفن همراه را در دست خواهد داشت.
لازم به ذکر است که شركت هاي متعددي از اروپا، آسيا، آفريقا و آمريكا براي حضور در اين مزايده ابراز تمايل كرده اند  که براساس قوانين موجود، شركت هاي خارجي در قالب تشكيل كنسرسيوم با شركت هاي ايراني مي توانند حداكثر ?? درصد سهام اپراتور سوم را در اختيار بگيرند.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا