برخورداري کشورها از نام‌هاي دامنه با خط و زبان بومي

به گزارش موبنا مهندس عبدالمجيد رياضي اظهار داشت:به دليل مطرح شدن برخي پيچيدگي‌ها و بحث‌هاي داخلي تعدادي از کشورها، طرحي با نام Fast track ارايه شد. وي افزود: بر اساس اين طرح، امکان ايجاد اين نوع نام براي ۱۱ کشوري که امکانات فني و مديريتي به منظور برقراري اين نوع نام‌ها را دارند، ايجاد خواهد …

به گزارش موبنا مهندس عبدالمجيد رياضي اظهار داشت:به دليل مطرح شدن برخي پيچيدگي‌ها و بحث‌هاي داخلي تعدادي از کشورها، طرحي با نام Fast track ارايه شد.
وي افزود: بر اساس اين طرح، امکان ايجاد اين نوع نام براي ۱۱ کشوري که امکانات فني و مديريتي به منظور برقراري اين نوع نام‌ها را دارند، ايجاد خواهد کرد.
مهندس رياضي خاطر نشان کرد: اين موضوع يکي از مواردي بود که در کميته مديريتي GAC مطرح‌ شده و به تصويب نمايندگان دولت‌هاي حاضر در جلسه رسيده بود.
وي ادامه داد: ايران نيز يکي از ۱۱ کشور نام برده شده در اين طرح است که به نظر مي‌رسد با توجه به شرايط موجود، پايلوت طرح مذکور تا نيمه نخست سال آينده اجرا شود.
به گزارش روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات،معاون فناوري اطلاعات گفت: برخورداري از نام‌هاي دامنه بومي، از دو سال قبل مورد توجه کشور ما بود و همواره به طور جدي پيگيري شده است و در اين اجلاس نيز دنبال شد و در همين رابطه آيکان يک کارگاه آموزش در حاشيه اجلاس برگزار کرد.
وي تأکيد کرد: در اجلاس کميته مشورتي GAC، نمايندگان ۲۵کشور جهان از جمله کشورهاي آمريکايي و اروپايي شرکت داشتند که در اين دوره نمايندگان ايران به صورت فعال حاضر شده بودند.
مهندس رياضي خاطر نشان کرد: موسسه آيکان يک موسسه خصوصي آمريکايي است که مسوول نام‌هاي دامنه و آدرس‌هاي IP شبکه اينترنت است.
وي افزود: GAC نيز يک کميته مشورتي است که در کنار آيکان تشکيل و موارد مورد نظر دولت‌ها را به صورت مشورتي به موسسه آيکان ارايه مي‌کند.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا