“ميتسوبيشي الکتريک” از بازار گوشي هاي تلفن همراه ژاپن خارج مي شود

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از خبرگزاري رويترز ، اين شرکت روز دوشنبه اعلام کرد با خارج شدن از اين بازار تا ۳۱ ماه مارس سال جاري ميلادي از افزايش زيان ۱/۱۶۴ ميليون دلاري دراين سال ، جلوگيري مي کند.اين شرکت که دفتر مرکزي آن در شهر توکيو قراردارد، اعلام کرد، احتمالا …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از خبرگزاري رويترز ، اين شرکت روز دوشنبه اعلام کرد با خارج شدن از اين بازار تا ۳۱ ماه مارس سال جاري ميلادي از افزايش زيان ۱/۱۶۴ ميليون دلاري دراين سال ، جلوگيري مي کند.
اين شرکت که دفتر مرکزي آن در شهر توکيو قراردارد، اعلام کرد، احتمالا زيان ناشي از فعاليت در بازار تلفن همراه را از طريق بهبود و گسترش فعاليت هايش در ديگر بخش هاي بازرگاني جبران خواهدکرد.
اين شرکت انتظار دارد طي سال جاري مالي از طريق فروش ۱/۲ ميليون دستگاه گوشي تلفن همراه ، ۱۰۰ ميليارد ين درآمد کسب کند.
براساس آمار ارايه شده ، شرکت ميتسوبيشي الکتريک کمتر از ۲ درصد بازار جهاني تلفن همراه را در سال ۲۰۰۷ ميلادي به خود اختصاص داد.
اين شرکت به  همکاري با شرکت ژاپني “ان تي تي دو کومو” که نمايند ه انحصاري ميتسوبيشي در زمينه تلفن همراه است ، پايان مي يدهد.
تصميم شرکت ميتسوبيشي الکتريک براي خارج شدن از بازار تلفن همراه در ژاپن ، در پي اقدام مشابه شرکت ژاپني “سانيو الکتريک” Sanyo Electric Co Ltd مبني بر خارج شدن از اين بازار زيان ده و واگذاري سهم خود به شرکت “کيوسرا” Kyocera Corp به ارزش ۴۰ تا ۵۰ ميليارد ين ، اتخاذ شده است.
شرکت “ميتسوبيشي الکتريک درسال ۱۹۲۱ميلادي د ژاپن تاسيس شده است و در زمينه هاي  الکتريک ، لوازم الکترونيکي ، انرژي ، سيستم هاي خودکار ، لوازم خانگي و سيستم هاي ارتباطي فعاليت دارد.
 تعداد کارکنان اين شرکت بيش از ۹۷ هزار نفر اعلام شده است.
۱۳۱/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا