پايلوت شبکه NGN در استان‌هاي تهران، فارس و قزوين اجرا مي شود

به گزارش موبنا در اين نشست كه با هدف هماهنگي‌هاي اوليه و زمينه‌سازي براي انجام هرچه سريع‌تر قرارداد صورت گرفت، محمد كرم‌پور مسوول شوراي راهبري اظهار داشت: در پي درخواست وزارت ICT، وزارت صنايع و معادن سه كنسرسيوم را معرفي كرد كه در كنسرسيوم اول، كارخانجات مخابراتي ايران، صنايع ارتباطي ايران و كارا تلفن، در …

به گزارش موبنا در اين نشست كه با هدف هماهنگي‌هاي اوليه و زمينه‌سازي براي انجام هرچه سريع‌تر قرارداد صورت گرفت، محمد كرم‌پور مسوول شوراي راهبري اظهار داشت: در پي درخواست وزارت ICT، وزارت صنايع و معادن سه كنسرسيوم را معرفي كرد كه در كنسرسيوم اول، كارخانجات مخابراتي ايران، صنايع ارتباطي ايران و كارا تلفن، در كنسرسيوم دوم شركت‌هاي ديجيترون، بسامد و گويان‌افزار و در كنسرسيوم سوم صنايع ارتباطي پايا، كامكار سيستم، كياتل و پارستل عضويت دارند.
وي بر عزم راسخ كشور مبني بر انعقاد اين قرارداد تاكيد كرد و افزود: سياست‌هاي حمايتي وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات نشان از جديت اين وزارتخانه در دفاع از توان توليدكنندگان داخلي صنايع مخابراتي دارد.
كرم‌پور با اشاره به تجارب انعقاد قرارداد شش ميليون تجهيزات ارتباطات سيار يادآور شد: از تجارب گذشته مي‌توان به عنوان پشتوانه‌اي قوي و محكم براي آينده بهره‌مند شد.
عضو هيات مديره شركت‌ مخابرات ايران در عين حال گفت: مطالعات اوليه براي انعقاد اين قرارداد از مدت‌ها قبل آغاز شده و ما معتقديم در حوزه NGN امكان ورود توليدكنندگان داخلي وجود دارد.
در ادامه اين نشست كرم‌پور از اعضاي كنسرسيوم خواست به صورت جدي و با تهيه اسناد فراخوان در طرح پايلوت اين پروژه كه قرار است در استان‌هاي تهران، فارس و قزوين برگزار شود، حضور يابند تا ضمن محك زدن توان خود، از نزديك با مشكلات احتمالي آشنا شده و در تعامل با ساير شركت ها از جمله شركت‌هاي خارجي تلاش كنند تا دانش و فن‌آوري NGN به‌طور كامل در ايران بومي شود.
وي افزود: از اين پس به طور منظم نشست‌هايي براي بررسي مباني فني، حقوقي و اجتماعي پروژه تا زمان انعقاد قرارداد برگزار خواهد شد.
عضو هيات مديره‌ شركت مخابرات ايران يادآور شد: شناسايي چگونگي مواجهه مشتركان با اين خدمات نيز به مديريت بازار كمك فراواني خواهد كرد؛ به همين علت در طرح پايلوت پروژه كه به زودي در سه استان تهران، فارس و قزوين برگزار خواهد شد، سلايق فرهنگي و اجتماعي متفاوت اين سه استان مد نظر قرار گرفته است.
وي تاكيد كرد: هدف ما حضور همه توليدكنندگان در امر توليد تجهيزات مخابراتي است و اين در صورتي محقق مي‌شود كه طرف مقابل نيز به لحاظ كمي، كيفي و همچنين قيمت تمام شده توليدات از شرايط قابل قبول برخوردار باشند.
۱۲۸/ ۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا