ارائه کارت ملي براي ثبت نام يا دريافت سيم کارت تلفن همراه الزامي است

 به گزارش خبرنگار موبنا تمامي  اپراتورهاي  تلفن همراه در کشور  تنها در صورت ارائه  کارت ملي   نسبت به ثبت نام  متقاضيان اقدام خواهند بود.اين در حاليست که پيش از اين  اپراتور  اول  تنها با کپي  شناسنامه متقاضي مبادرت به ثبت نام  افراد مي کرد و متقاضيان  سيم کارت ايرانسل  مي توانستتند مدارک شناسايي گوناگوني   نظير …

 به گزارش خبرنگار موبنا تمامي  اپراتورهاي  تلفن همراه در کشور  تنها در صورت ارائه  کارت ملي   نسبت به ثبت نام  متقاضيان اقدام خواهند بود.
اين در حاليست که پيش از اين  اپراتور  اول  تنها با کپي  شناسنامه متقاضي مبادرت به ثبت نام  افراد مي کرد و متقاضيان  سيم کارت ايرانسل  مي توانستتند مدارک شناسايي گوناگوني   نظير شناسنامه ، گذرنامه ، گواهي نامه  رانندگي  وکارت ملي به را به عنواان   مدرک شناسايي   خود در هنگام ثبت نام سيم کارت ارائه دهند.
در شرايط فعلي تنها     کارت ملي به عنوان اصلي  ترين  مدرک   براي ثبت نام سيم کارت   مورد استفاده قرار مي گيرد.
به اعتقاد  کارشناسان  لزوم ارائه  کارت ملي  براي  ثبت نا م و تهيه سيمکارت  تلفن همراه  مي تواند  تا حدودي  از  بروز  برخي تخلفات احتمالي  جلوگيري کند ولي  در عين حال  با توجه به اين که  هنوز  تعدادي از شهروندان  به دلايل مختلفي  موفق به دريافت  کارت ملي خود نشده اند  احتمال   اختلال  در روند  ثبت نام ،واگذاري سيمکارت و همچنين  خريد وفروش  قابل پيش بيني است.
 با اين حال  به نظر مي رسد  اين تصميم    اقدام موثري  در ساماندهي  فرايند  واگذاري سيم کارت به متقاضيان  شده و  موجب يکپارچگي   در  عرضه  سيم کارت خواهد شد.
کارت ملي يک کارت هويتي است که پس از طي مراحل قانوني به متقاضي تحويل داده مي شود. و در حال حاضر بيش از ۴۰ ميليون نفر کارت خود رادريافت کرده اند واين آمار بيانگر اين امر   است که  86 درصد از جمعيت بالاي ۱۵ سال کشور کارت ملي دارند.
۱۱۷/۱۳ 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا