طالبان يك برج مخابراتي تلفن همراه را در افغانستان منفجر كرد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا ” ،شبه نظاميان طالبان روز دوشنبه ۲۵ فوريه تهديد کردند در صورتي که اپراتورهاي تلفن همراه سيگنال هاي خود را ۱۰ ساعت در شبانه روز (از ۵ بعد از ظهر تا ۳ صبح) قطع نکنند، برج هاي مخابراتي اطراف افغانستان را منفجر مي کنند. “آسوشيتدپرس” اعلام کرد که  طالبان براي …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا ” ،شبه نظاميان طالبان روز دوشنبه ۲۵ فوريه تهديد کردند در صورتي که اپراتورهاي تلفن همراه سيگنال هاي خود را ۱۰ ساعت در شبانه روز (از ۵ بعد از ظهر تا ۳ صبح) قطع نکنند، برج هاي مخابراتي اطراف افغانستان را منفجر مي کنند.
 “آسوشيتدپرس” اعلام کرد که  طالبان براي اين که نيروهاي آمريكايي و ديگر نيروهاي غربي با ااستفاده از طريق  سيگنالهاي تلفن همراه آنها را رد يابي و مورد حمله قرارندهند،‌اقدام به تهديد و سپس منفجر كردن دكل مخابراتي كردند.
‌اين دكل به شركت “آريبا” Areeba ،‌يكي از چهارشركت فعال در زمينه ارايه سرويس تلفن همراه در افغانستان  تعلق داشت.
به گفته “عبدالهادي هادي” سخنگوي وزارت ارتباط از راه دور افغانستان ،‌شركت هاي ارايه كننده سرويس هاي مخابراتي ،‌پس از گفت و گو با رهبران قبايلي افغانستان به نصب  دكل هاي مخابراتي تلفن همراه در نقاط دوردست افغانستان اقدام كردند.
وي افزود:‌تخريب برج مخابراتي تلفن همراه از سوي طالبان نمايانگر دشمني مستقيم آنان  با مردم منطقه است و من فكر نمي كنم تخريب دكل ها بطور مستقيم دولت را تحت تاثير قرار دهد بلكه بيشتر مردم هستند كه از اين اقدام ضرر كرده و ناراحت مي شوند.
تلفن همراه درسال ۲۰۰۱ ميلادي و پس از سقوط رژيم طالبان وارد افغانستان شد و پس ازگذشت اندك زماني به يك وسيله ارتباطي تبديل شده و بسرعت در ميان مردم نفوذ و رشد كرد.
۱۳۱/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا