فناوري بي سيم بازاري به وسعت جهان

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،در اين گزارش آمده است که سرويس هاي بي سيم ، در بين کاربران کم درآمد کشورهاي ثروتمند هم رخنه کرده است واين امر همچنين در کشورهاي در حال توسعه که ميانگين درآمد ماهيانه مردم آن نسبتا خوب است، به روشني قابل درک است. در اين گزارش آمده است:در …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،در اين گزارش آمده است که سرويس هاي بي سيم ، در بين کاربران کم درآمد کشورهاي ثروتمند هم رخنه کرده است واين امر همچنين در کشورهاي در حال توسعه که ميانگين درآمد ماهيانه مردم آن نسبتا خوب است، به روشني قابل درک است.
 در اين گزارش آمده است:در حال حاضر تنها نيمي از جمعيت جهان کاربر تلفن همراه هستند و اين گونه پيش بيني مي شود که تا ۵ سال آينده کشورهاي هند،چين، بخشي از آسيا و آفريقا بيشترين رشد را در بازر اين فناوري داشته باشند.
در اين راستا شرکت هاي تهيه کننده فناوري بي سيم با چالش هايي مواجه هستند که يکي از آنها جنگ بر سر قيمت سرويس ها مي باشد؛به عنوان نمونه سهام شرکتهاي ارايه دهنده سرويس هاي بي سيم آمريکا در نيمه فوريه با يکسان شدن تعرفه هزينه هاي سرويس هاي بي سيم بسيار کاهش داشته است.
اين گزارش، رشد طولاني مدت و مداوم اين فناوري را کمکي به اپراتورها براي مستحکم تر کردن حضور خود در بازار و مواجه با مشکلات احتمالي مي داند.
در اين گزارش به تسلط چاينا موبايل بر بازار چين ،آمريکن مويل و تلفنيکا بر بازار آمريکاي لاتين، وودافون بر بازر اروپا،تلسيستمز و ويمپل کام روسيه بر بازر آسياي مرکزي و AT&T. وريزون وايرلس بر  بازارفناوري بي سيم  آمريکا اشاره شده است.
آمريکا و کشورهاي توسعه يافته به طور جدي در حال جايگريني سرويس هاي خطوط بي سيم و استفاده از اين سرويس ها به جاي خطوط ثابت هستند.
در اين گزارش همچنين با اشاره به سرويس هاي ارتباطي در کشورهاي در حال توسعه امده است که سرويس هاي خطوط زميني بيشتر مناطق شهري را پوشش مي دهند در حالي که سرويس هاي خطوط بي سيم براي اولين بار در مناطقي غير از مناطق شهري نيز سرويس هاي خود را ارايه مي دهند.
 ارايه سرويس هاي پيچيده تر و پيشرفته تر مانند بانک همراه يکي از اهداف مهمي است که شرکت ها قصد دارند سرمايه گذاري بيشتري روي آن داشته باشند.
امارها  همچنين نشان مي دهد که ضريب نفوذ سرويس هاي بي سيم در اروپا بسيار بالاتر از امريکاي لاتين و آسيا –اقيانوسيه است.
همچنين اين ضريب نفوذ براي کشورهاي آسياي مرکزي مانند ازبکستان و بعضي از کشورهاي آفريقايي مانند چاد کمتر از ۱۰درصد عنوان شده است.
ضريب نفوذ تلفن همراه در آمريکا بيش از ۸۰درصد برآورد شده است و اپراتور AT&T با ۱۳درصد کاربران فناوري ۳G در صدر جدول اين گروه قرار دارد.
اپراتورهاي تلفن همراه ساليانه حدود ۲۰درصد از درآمد خود را صرف ارتقا سرويس هاي  بي سيم  مي کنند.
 134/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا