اپراتورها دربازار تلفن همراه هند جولان مي دهند

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت “سلولارنيوز”،در گزارشي که در همين زمينه منتشر شده است امده :با وجود رقابت شديدي که براي کسب مجوز شبکه ارتباطي بازار ارتباطات اين کشورچيره شده است، بعيد به نظر مي رسد که شرکت هاي تازه وارد بتوانند عرضه اندام کنند.در اين گزارش آمده است که اپراتور وودافون …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت “سلولارنيوز”،در گزارشي که در همين زمينه منتشر شده است امده :با وجود رقابت شديدي که براي کسب مجوز شبکه ارتباطي بازار ارتباطات اين کشورچيره شده است، بعيد به نظر مي رسد که شرکت هاي تازه وارد بتوانند عرضه اندام کنند.
در اين گزارش آمده است که اپراتور وودافون انگليس در سال ۲۰۰۷ تسلط کاملي بر بازار هند داشته است و در حال حاضر اپراتور آمريکاييAT&T و شرکت روسي “اي. اف. کا سيستما” وابسته به اپراتور تلفن همراه “تلسيستمز”و چند شرکت ديگر حضور فغالي در بازار دومين کشور پرجمعيت جهان پيدا کردند.
در اين گزارش آمده است :شرکت هاي نامبرده علاوه بر رقابتي که بين خودشان براي کسب مجوز وجود دارد، مجبور هستند با اپراتورهاي ارتباطي هند مانند “بهاراتي اير تل”نيز مبارزه کنند.
“شيو بخشي”يکي از مقامات آگاه در اين باره گفت: اپراتورها بدون کسب اين مجوز، نمي توانند سرويس هاي خود را در اين کشور به فروش برسانند.
وي افزود:تقاضا براي ورود به بازار هند ازآنجا نشات مي گيرد که پتانسيل رشد در اين کشور پرجمعيت بسيار بالا است و آمارها نشان مي دهد که بيش از ۲۵۰ميليون نفراز جمعيت يک ميليارد و ۱۴۰ميليوني اين کشور کاربر تلفن همراه هستند.
بخشي گفت: طبق خبرهاي منتشر شده با يک انقلاب اقتصادي که در اين کشور به وجود آمد بازار ارتباطات هند توانست در عرض يک ماه ۶ميليون کاربر به شبکه ارتباطي خود اضافه کند.
اين مقام اگاه در ادامه ضمن اشاره به  نياز اين کشور به شبکه هاي ارتباطي بي سيم خاطر نشان کرد ،يکي از اهداف هند ارايه سرويس هاي تلفن همراه به تمام اقشار مردم و تمامي نواحي اين کشور است.
 وي گفت:سازمان هاي رگولاتوري پيش بيني مي کنند تا سال۲۰۱۱حدود ۵۵۰ميليون نفراز جمعيت اين کشور کاربر تلفن همراه شوند.
بخشي گفت :ميانگين درآمد ماهيانه اي که اپراتور ها از هر کاربر سرويس بي سيم، در هند به دست مي آورند تنها ۷دلار مي باشد که در مقايسه با کشورهاي ثروتمند رقم بسيار پاييني است.
وي گفت:با اين وجود آمارها نشان مي دهد استفاده از سرويس هايي چون دانلود موزيک،پيام کوتاه و ديگر سرويس هاي اطلاعاتي بي سيم در اين کشور در حال افزايش است.
 بخشي افزود: اپراتورها براي ورود به بازار هند بايد سياست هاي خود را با سياست هزينه پاييني که اپراتورهاي اين کشور در پيش گرفته اند، وفق دهند.
ضريب نفوذ تلفن همراه در هند ۱۹.۹۵درصد اعلام شده است.
اين کشور۱۲اپراتور فعال دارد که بهاراتي اير تل رتبه اول را در بين اپراتورهاي اين کشور دارا مي باشد.
فروش تلفن همراه در سال ۲۰۰۷ ميلادي به ۹۰ ميليون دستگاه رسيد که نسبت به  سال ۲۰۰۶ميلادي دوبرابر شده است.
۱۳۴/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا