قاچاقچيان نگران نباشند !

اين درحاليست که ،بنابر اظهارات منابع آگاه ، با وجود گذشت چند ما از ابلاغ تعرفه ۲۵ درصدي واردات گوشي و همچنين ايجاد ستادي براي ساماندهي بازار، اين بازار کماکان در اختيار مافياي قاچاق گوشي است.در شرايطي که بازار گوشي تلفن همراه از چنين وضعيتي برخوردار است و دستگاه هاي مرتبط با بازار قادر به …

اين درحاليست که ،بنابر اظهارات منابع آگاه ، با وجود گذشت چند ما از ابلاغ تعرفه ۲۵ درصدي واردات گوشي و همچنين ايجاد ستادي براي ساماندهي بازار، اين بازار کماکان در اختيار مافياي قاچاق گوشي است.
در شرايطي که بازار گوشي تلفن همراه از چنين وضعيتي برخوردار است و دستگاه هاي مرتبط با بازار قادر به کنترل وضعيت و ساماندهي آن نيستند، پيش بيني مي شود با رسيدن تعداد مشترکان تلفن همراه به ۴۰ ميليون نفر، ابعاد اين مشکلات به شکل فزاينده اي گسترده تر شود.
کارشناسان مي گويند؛ رشد نامتوازن ضريب نفوذ تلفن همراه با بسترهاي تجاري و بازرگاني مربوط به گوشي و سيم کارت چالش هاي تازه اي را پيش روي اين صنف قرار خواهد داد.
در حال حاضر گوشي تلفن همراه در ايران ، پروژه اي شکست خورده است که به نظر نمي رسد، حتي قادر به تامين نياز بخش کوچکي از بازار  باشند .
وارد کنندگان رسمي نيز به دليل ، بي علاقگي خرده فروشان بازار به فروش گوشي با نرخ هاي مشمول تعرفه ۲۵ درصدي و هم
چنين اعمال نفوذ مافياي گوشي در بازار ، امکان ادامه فعاليت سودآور نخواهند داشت.
در نتيجه، انتظار مي رود با افزايش ۲۵ درصدي حجم اين بازار تا پايان برنامه چهارم، گروه هاي غير قانوني ذينفع در بازار گوشي ، دامنه فعاليت هاي خود را گسترده کرده و با اعمال نفوذ روند سالم سازي فضاي بازار را با موانع و مشکلات بسياري مواجه کنند.
از اين رو ضروري است تا، وزارت ارتباطات به عنوان دستگاه مسئول در افزايش ضريب نفوذ تلفن همراه با همکاري و مشارکت نهادهاي نظارتي و سازمان هاي مربوط به تجارت و بازرگاني و همچنين دستگاه قضايي ،براي فراهم آوردن شرايط پذيرش رشد ۲۵درصدي ميزان تقاضا در بازار تمهيدي بينديشند تا قاچاقچيان بيش از آنچه امروز شاهد آن هستيم به يکه تازي در بازار نپردازند و فعالان قانوني اين صنف نيز بيش از اين به حاشيه رانده نشوند.
۱۵/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا