سرويس MMS تلفن همراه از فرودين ماه ارائه مي شود

به گزارش خبرنگار موبنا طبق ابلاغيه کميته تخصصي شوراي عالي انقلاب فرهنگي،ارائه سرويس ارسال صوت و تصوير توسط تلفن همراه از فروردين ماه سال آينده با رعايت شرايط ، مجاز خواهد بود.اين در حالي است که بيش از ۸ ماه از زمان توقف سرويس MMS برخي مشترکان تلفن همراه به منظور تدوين آيين نامه استفاده …

به گزارش خبرنگار موبنا طبق ابلاغيه کميته تخصصي شوراي عالي انقلاب فرهنگي،ارائه سرويس ارسال صوت و تصوير توسط تلفن همراه از فروردين ماه سال آينده با رعايت شرايط ، مجاز خواهد بود.
اين در حالي است که بيش از ۸ ماه از زمان توقف سرويس MMS برخي مشترکان تلفن همراه به منظور تدوين آيين نامه استفاده از اين سرويس مي گذرد.
گفته مي شود نزديک به سه هفته از تصويب اين آيين نامه در کميسيون تخصصي شوراي عالي انقلاب فرهنگي مي گذرد و اين آيين نامه در زمان حاضر براي طي مراحل بعدي در دستور کار سازمان تنظيم مقررات قرار گرفته است.
قرار است اين آيين نامه پس از ابلاغ، به عنوان پيوست فرهنگي، به پروانه اپراتور سوم ضميمه و در آن شرايط و ضوابط حاکم بر ارايه اين سرويس نيز تبيين شود.
ممنوعيت استفاده از سرويس MMS اپراتورهاي تلفن همراه که از اواسط بهار امسال توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي و با انتشار ابلاغيه اي اعلام شد منوط به تدوين آيين نامه استفاده مدون ظرف مدت ۳ ماه از سوي رگولاتوري بود.
طبق ابلاغيه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با درخواست وزارت ارتباطات مقرر شد تا اين وزارتخانه به منظور جلوگيري از تبادل داده‌ها و اطلاعات مغاير با قانون، شرع و اخلاق عمومي در سيستم MMS، دستورالعمل تهيه سخت‌افزار، نرم‌افزار، تجهيزات لازم و ساير ساز و کارهاي مقتضي براي صيانت از فضاي شبکه‌هاي اطلاع‌رساني را به شرکت‌هاي طرف قرارداد اعلام کند تا پس از فراهم آوردن تمهيدات فوق و تاييد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، سرويس MMS ايجاد و فعال شود.
از اين رو برخي تحليلگران بر اين باورند که يکي از انگيزه هاي مهم وزارت ارتباطات براي ارائه پيشنهاد به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ، فراهم کردن فرصت کافي براي اپراتور اول بود تا بدون هيچ شتابي زمينه هاي ارائه خدمات GPRS و MMS از طريق شبکه خود را آماده کند.
آن ها مي گويند که آيين نامه MMS که قرار بود حدود ۶ماه پيش از اين نهايي و ابلاغ شود ، درست زماني به نتيجه مي رسد که اپراتور اول تلفن همراه امکان ارائه عمومي اين سرويس را پيدا کند و بتواند باز هم سهم بيشتري از اين بازار پر درآمد را به دست آورد.
با استفاده از سرويس MMS امکان ارسال متن صوت و تصوير از طريق شبکه تلفن همراه فراهم خواهد شد.  
۱۲۸/ ۱۳


 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا