افزايش تعرفه پيام کوتاه لاتين تعادل درآمد و هزينه اپراتور اول را به دنبال دارد

صمد مومن بالله در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:به نظر مي رسد تغيير در تعرفه هاي پيامک لاتين و فارسي به دليل جلوگيري از تغيير معادلات بودجه پيش بيني شده است.به گفته وي وزارت ارتباطات با افزايش تعرفه پيامک لاتين و کاهش تعرفه فارسي نه تنها معادلات مالي و درآمدي مخابرات را …

صمد مومن بالله در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:به نظر مي رسد تغيير در تعرفه هاي پيامک لاتين و فارسي به دليل جلوگيري از تغيير معادلات بودجه پيش بيني شده است.
به گفته وي وزارت ارتباطات با افزايش تعرفه پيامک لاتين و کاهش تعرفه فارسي نه تنها معادلات مالي و درآمدي مخابرات را تغيير نمي دهد بلکه در جهت خواسته مسئولان نظام نيز اصلاحاتي انجام داده است .
مومن بالله افزود:درست است که افزايش تعرفه بر اساس ماده” ۳ “ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي کشور برخلاف قانون است اما برخي سياست ها مانند کاهش تعرفه پيامک فارسي که با هدف حمايت و رواج خط و زبان فارسي در محيط ديجيتال انجام مي پذيرد از اين امر مستثني است.
معاون حقوقي و پارلماني وزارت ارتباطات با تاکيد بر اينکه در قانون بودجه  سال ۸۷  افزايش  مبلغ تعرفه پيامک پيش بيني نشده است يادآور شد:به طور قطع در بودجه سال ۸۷ رقمي از محل درآمد پيام کوتاه تلفن همراه ديده شده است اما چنانچه بخواهيم تعرفه پيامک فارسي را کاهش دهيم براي جلوگيري از کاهش اين درآمد ،تعرفه پيامک لاتين افزايش پيدا مي کند.
وي ادامه داد:با افزايش تعرفه پيام کوتاه لاتين و نيز کاهش تعرفه پيامک فارسي درآمد شرکت ارتباطات سيار به نقطه سر به سر قبل خواهد رسيد.
پيش از اين عضو کميته مخابرات مجلس افزايش تعرفه پيامک لاتين را حتي به منظور  حمايت از خط و زبان فارسي بر اساس ماده” ۳ “ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي کشور برخلاف قانون دانست. به گفته ” سيد احمد بزرگيان “در شرايط فعلي تعرفه ۱۴۲ ريالي پيام کوتاه لاتين  گران بوده و صد ريال بالاتر از مبلغ  مناسب خود  به کاربران ارائه مي شود و وزارت ارتباطات  بايد در اين خصوص پاسخگو باشد.
اوايل هفته جاري وزير ارتباطات از تصويب نرخ پيامک فارسي با قيمت ۸۹ ريال بر اساس مصوبه هيات دولت و به منظور فرهنگ سازي و بسط و گسترش خط و زبان فارسي خبر داد.
بر اساس مصوبه دولت پس از تيرماه سال ۸۷، تعرفه پيامک‌هايي که به صورت لاتين ارسال مي‌شود ۲۲۲ ريال محاسبه خواهد شد.
قيمت کنوني ارسال هر پيام کوتاه ۱۴۲ ريال است.
۱۲۸/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا