۱۰ درصد از سهام مخابرات، بايد در سال ۸۶ واگذار شود

  به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، “صابر فيضي”، مدير عامل شرکت مخابرات ايران، ، اظهار داشت: بر اساس جزء سه بند الف تبصره چهار قانون بودجه سال ۸۶، شرکت مخابرات در رديف آن دسته از شرکت دولتي قرار دارد که ۱۰ درصد از سهام آن مي‌بايست …


  به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، “صابر فيضي”، مدير عامل شرکت مخابرات ايران، ، اظهار داشت: بر اساس جزء سه بند الف تبصره چهار قانون بودجه سال ۸۶، شرکت مخابرات در رديف آن دسته از شرکت دولتي قرار دارد که ۱۰ درصد از سهام آن مي‌بايست در سال جاري عرضه شده و به بخش خصوصي واگذار شود.
وي افزود: بر همين اساس و تاکنون تقريباً تمامي مراحل و شرايط خصوصي‌سازي شرکت مخابرات ايران طي شده است.
فيضي در خصوص درخواست‌هاي سازمان بورس نيز گفت:پروانه فعاليت اپراتور اول، يکي از درخواست‌هاي سازمان بورس بود که اين موضوع هفته گذشته در کميسيون تنظيم مقررات بررسي و کليات پروانه مذکور به تصويب اعضاي کميسيون رسيد.
وي ادامه داد: بر اين اساس، پروانه فعاليت اپراتور اول هم اکنون در مرحله صدور قرار دارد و در اختيار مسوولان ذي ربط در سازمان بورس قرار خواهد گرفت.
مدير عامل شرکت مخابرات ايران تصريح کرد: حسابرسي ميان دوره‌اي سال جاري نيز انجام شده و براي اظهار نظر به سازمان حسابرسي ارايه شده است.
وي افزود: پيش از اين نيز و طي چند مرحله، حسابرسي سال‌هاي ۸۴ و ۸۵ نيز پس از اظهار نظر سازمان حسابرسي و نهايي شدن، به مسوولان سازمان بورس ارايه شده بود.
وي با بيان اين مطلب که معرفي کارگزار شرکت مخابرات ايران، يکي ديگر از درخواست‌هاي سازمان بورس بوده است، اظهار داشت: اين موضوع نيز طي ماه‌هاي گذشته و با انجام بررسي‌هاي لازم نهايي شد و شرکت کارگزاري بانک صنعت و معدن به عنوان کارگزار شرکت مخابرات ايران معرفي شد.
وي خاطر نشان کرد: اميدواريم تا با شرايط به وجود آمده، سهام شرکت مخابرات ايران، پيش از پايان سال جاري وارد بورس شده و امکان اجرايي شدن قانون بودجه سال ۸۶ نيز فراهم شود.


 117/13


 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا