تشديد مجازات استفاده از موبايل در حين رانندگي در پاکستان

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “ديلي تايمز”، سازمان ترافيک جاده اي اعلام کرد که  عدم استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي و بستن کمربند ايمني اجباري مي شود. اين مقررات براي کاهش ميزان تصادفات رانندگي در پاکستان به اجرا در مي آيد. واحدهاي آموزشي بين جاده اي به …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “ديلي تايمز”، سازمان ترافيک جاده اي اعلام کرد که  عدم استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي و بستن کمربند ايمني اجباري مي شود.
اين مقررات براي کاهش ميزان تصادفات رانندگي در پاکستان به اجرا در مي آيد.
واحدهاي آموزشي بين جاده اي به منظور اعمال هر چه بهتر اين طرح ، مقررات ترافيکي و راهنمايي و رانندگي را به رانندگان آموزش مي دهند.
رانندگان در صورت عدم رعايت اين مقررات به پرداخت جريمه هاي سنگين نقدي محکوم مي شوند.
رگولاتورارتباطي پاکستان اعلام کردکه تعداد کاربران تلفن همراه براساس اخرين آمار در پايان ژانويه سال ۲۰۰۸ ميلادي به ۷۸ميليون و ۷۴۰هزار نفر رسيده است.
يکي از مقامات آگاه در پاکستان گفت با وجود اين که در ماه ژانويه حدود يک ميليون و۸۶۰هزار نفر به تعداد مشترکان اين کشور اضافه شده است اما اين آمار کاهش ۱۷درصدي را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان مي دهد.
ضريب نفوذ تلفن همراه در پاکستان ۴۸.۴۲درصد است و پيش بيني مي شود تعداد کاربران اين کشورتا سال ۲۰۱۰ به ۱۰۰ميليون نفربرسد.
در اين کشور ۹اپراتور ارتباطي فعال وجود دارد که موبيلينک يکي از نمايندگي هاي اوراسکام با ۳۰ميليون و ۶۶۰هزار کاربر رتبه اول را در ميان ديگر رقبا دارا مي باشد.
۱۱۲/ ۱۴


 


 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا