هشدار نوکيا به کاربران درباره SMS هاي تقلبي

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “گلف ديلي نيوز”، “مونا رني کاينان” سخنگوي نوکيا گفت: کاربران  درصور ت دريافت چنين پيامي هيچ پولي پرداخت نکنند و اين يک کلاهبرداري آشکار است و مردم بايد مراقب باشند.وي افزو: ما بطور فعالانه با اين کلاهبرداري مبارزه نمي کنيم، اما اعتقاد داريم که مردم …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “گلف ديلي نيوز”، “مونا رني کاينان” سخنگوي نوکيا گفت: کاربران  درصور ت دريافت چنين پيامي هيچ پولي پرداخت نکنند و اين يک کلاهبرداري آشکار است و مردم بايد مراقب باشند.
وي افزو: ما بطور فعالانه با اين کلاهبرداري مبارزه نمي کنيم، اما اعتقاد داريم که مردم گول اين پيام هاي تقلبي  را نمي خورند.
يکي از خبرنگاران سايت که به اين پيام ها پاسخ داده بود، فوراً جوابي به صورت ايميل دريافت کرد، در اين ايميل که به نظر مي رسيد از دايره صندوق نوکيا باشد، ذکر شده بود که خبرنگار برنده جايزه شرط بندي موبايل نوکيا شده است.
اين شرط بندي براي بزرگداشت صد و چهل و دومين سالگرد نوکيا بوده و به برندگان جايزه اي ۱۶ ميليون پوندي ارايه مي شود.
در اين ايميل از گيرنده خواسته شده بود که فرم ارسال شده را تا ۳ روز ديگر پر کرده و بازگردانند ، پس از انجام اين کار در ۳۰ دقيقه جواب ديگري آمده بود که خبرنگار برنده جايزه ۲۲۰ هزار پوندي شده و چک آماده است و زماني که هزينه انتقال ۱۵۰/۱ پوند دريافت شود آن را براي خبرنگار پست خواهند کرد.
پس از ان ارسال کننده ايميل که خود را دکتر “فلويد” معرفي مي کرد و لهجه غليظ آفريقايي داشت، تماس گرفته و مراحل را توضيح داده و به خبرنگار تبريک گفت.
در اين ايميل ادعا شده بود که اين گروه مجوز “هيات بازي هاي بريتانيا” و “انجمن بين المللي رگولاتوري هاي بازي” را دارد.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا