آيين نامه MMS در کميته تخصصي شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب شد

به گزارش موبنا ، دکتر محمد سليماني در يک نشست خبري با بيان اين مطلب، اظهار داشت:آيين نامه تدوين شده توسط مراجع ذي‌ربط ، پس از اعلام نظر از سوي سازمان‌هاي دست ‌اندرکار اين حوزه، درکميسيون تخصصي شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيد. وي افزود: اين آيين نامه پس از ابلاغ، به عنوان پيوست …

به گزارش موبنا ، دکتر محمد سليماني در يک نشست خبري با بيان اين مطلب، اظهار داشت:آيين نامه تدوين شده توسط مراجع ذي‌ربط ، پس از اعلام نظر از سوي سازمان‌هاي دست ‌اندرکار اين حوزه، درکميسيون تخصصي شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيد.


وي افزود: اين آيين نامه پس از ابلاغ، به عنوان پيوست فرهنگي، به پروانه اپراتور سوم ضميمه مي‌شود و در آن شرايط و ضوابط حاکم بر ارايه اين سرويس، تبيين شده است.  سليماني در خصوص اپراتور سوم نيز گفت: کليات پروانه اين اپراتور به تأييد کميسيون تنظيم مقررات رسيده و مجري برگزاري مزايده آن نيز تعيين شده است.


وي اظهار اميدواري کرد که طي پنج ماه آينده اين مزايده برگزار و با مشخص شدن برنده، مجوز ورود اين اپراتور به بازار رقابت نيز مهيا شود.


وزير ارتباطات خاطر نشان کرد: بر اساس اين پروانه، اپراتور سوم امکان ارايه خدمات نسل دوم و سوم تلفن همراه را خواهد داشت.


به گزارش روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات وزير ارتباطات در عين حال در زمينه خصوصي سازي مخابرات گفت:به منظور واگذاري ۳۲ شرکت مخابراتي به بخش خصوصي، قدم‌هاي بسيار بزرگي طي دو سال گذشته برداشته شده است.


وي ادامه داد: اساسنامه‌ها و آيين نامه‌هاي مورد نياز تهيه و به تأييد دولت رسيد و اکنون در حال طي باقي مراحل است.


سليماني تصريح کرد:کليات پروانه اپراتور اول نيز به تصويب کميسيون تنظيم مقررات رسيد و در حال حاضر و از نظر شرکت مخابرات، همه امور براي واگذاري اين شرکت در بورس، انجام شده است.


وي خاطر نشان کرد:منتظر اعلام برنامه ورود شرکت مخابرات ايران به بورس، از طرف سازمان خصوصي سازي هستيم.


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در خصوص اقدامات اين وزارتخانه براي ايجاد بازار رقابتي نيز يادآور شد: در حوزه تلفن همراه و با حضور اپراتور اول، دوم و پيمانکاري تاليا، يک بازار رقابتي ايجاد شده که پس از ورود اپراتور سوم اين رقابت شديدتر خواهد شد.


وي افزود: در حوزه تلفن ثابت نيز به شش شرکت داخلي به منظور فعاليت در اين زمينه مجوزهاي لازم داده شده است که به دلايل مختلف از جمله بالا بودن هزينه‌ها و پايين‌ بودن در آمدها در اين حوزه ،رقابت در آن عملياتي نشده است.


وزير ارتباطات تاکيد کرد:به منظور ايجاد فضاي رقابتي در اين بخش بايد قيمت تلفن ثابت حداقل ۱۰ برابر افزايش يابد که به نظر نمي رسد، اين موضوع نيز در کشور ما محقق شود.


وي با بيان اينکه در بخش ارايه ديتا و اينترنت نيز يک فضاي رقابتي با حضوري ۱۱ شرکت PAP ، بيش از ۳۰ شرکت ICP و بيش از هزار شرکت ISP ايجاد شده است،تصريح کرد: يکي از مشکلات موجود در حوزه ديتا، سرمايه‌گذاري است که به واسطه برنامه‌ريزي‌هايي که در دولت انجام شده، تلاش کرديم تا با ارائه مجوز‌هاي جديد براي ورود تکنولوژي‌هاي نو مانند Wimax، امکان حضور سرمايه‌گذاران بزرگ در اين حوزه را نيز فراهم کنيم.


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در خصوص برنامه‌هاي وزارت ارتباطات در حوزه  IT  نيز اظهار داشت: اين حوزه فراسازماني بوده و نبايد در يک وزارتخانه محدود شود بلکه بايد با ايجاد بسترهاي لازم، امکان حضور همه دستگاه‌ها و نهادها فراهم شود.


به گفته وي وظيفه وزارت ارتباطات، ايجاد امکان دسترسي به شبکه است که طي ۳۰ ماهه گذشته، فعاليت‌هاي بسيار خوبي در اين زمينه انجام شده است.


دکتر سليماني خاطر نشان کرد: در همين راستا و بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته تلاش کرديم تا فراهم آوردن تجهيزات لازم براي دانشگاه‌ها، مدارس و بانک‌ها که با تعداد زيادي از کاربران در ارتباط هستند را در اولويت قرار دهيم ؛ بر اين اساس و از سال گذشته تاکنون تجهيزات لازم در اختيار ۳۲۰ دانشگاه، پنچ هزار مدرسه و ۱۹ هزار شبکه بانکي قرار گرفته است.


وي تصريح کرد:امکانات و زيرساخت‌هاي مورد نياز فراهم شده و اگر تقاضايي در اين حوزه مطرح شود، طي مدت زمان معقولي، پاسخ داده خواهد شد.


دکتر سليماني همچنين با بيان اينکه طي ۳۰ ماهه گذشته، تلاش هاي بسياري براي بهينه‌سازي شبکه تلفن همراه صورت گرفته است افزود: هر دو هفته يکبار، وضعيت شبکه تلفن همراه در سطح خيابان‌هاي تهران ارزيابي مي‌شود.


وي با تاکيد بر اينکه بهينه‌سازي شبکه‌تلفن همراه در ۲۴۰ خيابان اصلي در حال انجام است ادامه داد: هم اکنون، کارشناسان شرکت ارتباطات سيار، تسلط کاملي روي نقاط کور و تداخل فرکانس دارند و اصلاحات لازم به صورت مرحله به مرحله انجام مي‌شود.


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اين که بايد به تلفن همراه با ديد خدمات شهري، نگريست اظهار داشت: يکي از مشکلات موجود در حوزه تلفن همراه، مديريت شهري است که اگر اين تغيير ديدگاه در آن‌ها ايجاد شود، مشکلات فني موجود در اين زمينه، ظرف مدت کوتاهي قابل حل خواهد بود.


دکتر سليماني درباره کمبود کارت شارژ سيم کارت‌هاي اعتباري همراه اول گفت:نگهداري تعدادي کارت شارژ به عنوان پشتوانه بازار و همچنين امکان عرضه اين سيم کارت‌ها در دفاتر پستي به عنوان سوپاپ اطمينان، از جمله برنامه‌هاي پيش بيني شده براي رفع زيرساختي کمبود کارت شارژ در بازار است.


وي ادامه داد: فروش اينترنتي کارت‌ شارژ سيم کارت هاي همراه اول و همچنين فراهم آوردن امکان خريد اين کارت‌ها از طريق پايانه‌هاي فروش (pos) موجود در بانک‌ها از ديگر راهکار‌هاي پيش بيني شده است.


وزيرارتباطات و فناوري اطلاعات در عين حال درباره برنامه‌هاي سال آتي وزارت ارتباطات تصريح کرد:ادامه روند اصلاح کيفيت خدمات تلفن همراه، ادامه حمايت از توليد کنندگان تجهيزات مخابراتي، به‌روز رساني واگذاري تلفن ثابت درروستاهاي بالاي ۵۰ خانوار و به روز رساني واگذاري تلفن همراه در شهرها، از جمله برنامه‌هاي سال ۸۷ وزارت ارتباطات است.


وي گفت:از ديگر برنامه‌هاي سال ۸۷ وزارت ارتباطات مي‌توان به ارائه سرويس‌هاي جديدي چون GPRS تلفن همراه و همچنين ادامه توسعه زيرساخت‌هاي لازم مخابراتي اشاره کرد.


۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا