نرخ پيامک فارسي کاهش يافت

 به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از  روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات دکتر محمد سليماني ضمن بيان اين مطلب، اظهار داشت: دولت به موضوع پيامک با ديد فرهنگي نگاه کرد تا بتواند اثرات مخرب فرهنگي که به واسطه ورود هر تکنولوژي امکان بروز پيدا مي‌کند را مرتفع کند. وي افزود: خط و زبان …

 به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از  روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات دکتر محمد سليماني ضمن بيان اين مطلب، اظهار داشت: دولت به موضوع پيامک با ديد فرهنگي نگاه کرد تا بتواند اثرات مخرب فرهنگي که به واسطه ورود هر تکنولوژي امکان بروز پيدا مي‌کند را مرتفع کند.


وي افزود: خط و زبان فارسي يکي از حوزه‌هايي است که به واسطه استفاده از فناوري پيام کوتاه در معرض خطر قرار گرفته و نياز به فرهنگ سازي گسترده دارد.


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح کرد: پس از انجام بررسي‌هاي لازم، فعاليت مديريتي و هدايتي به منظور حداقل رساندن آسيب‌هاي احتمالي، خط و زبان فارسي در اين حوزه آغاز شد.


وي ادامه داد: به همين منظور، کارهاي فني در قالب تحقيقات و پروژه‌هايي شروع شد تا امکانات فني براي اين منظور فراهم شود.


وي خاطر نشان کرد: بحث قيمت هم يکي از اين گزينه‌ها بود که به همين دليل نيز موضوع کاهش تعرفه پيامک فارسي در دستور کار دولت قرار گرفت.


 سليماني تأکيد کرد: انجام کارهاي کارشناسي و بحث بررسي فراوان، در نهايت هيات دولت در جلسه يکشنبه گذشته خود مصوبه‌اي را از تصويب گذراند که به واسطه آن قيمت پيامک فارسي به ۸۹ ريال کاهش مي‌يابد.


وي افزود: همچنين تعرفه پيامک‌هايي که به صورت لاتين ارسال خواهند شد نيز تا تيرماه ۸۷ با قيمت کنوني ۱۴۶ ريال محاسبه خواهد شد.


وي گفت: بر اساس مصوبه دولت پس از تيرماه سال ۸۷، تعرفه پيامک‌هايي که به صورت لاتين ارسال مي‌شود ۲۲۲ ريال محاسبه خواهد شد.


وزير ارتباطات وفناوري اطلاعات تصريح کرد: ارسال پيامک‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي تحت مديريت دولت به صورت فارسي نيز از ديگر بندهاي اين مصوبه است.


دکتر محمد سليماني خاطر نشان کرد: همزمان با اين مصوبه نيز کارهاي پژوهشي جنبي منظور فشرده‌سازي پيامک‌هاي فارسي در حال انجام است.


وي تأکيد کرد: اين فعاليت‌هاي پژوهشي از سال گذشته آغاز شده و هم اکنون نتايج اجراي پايلوت آن نيز نهايي شده که در نهايت به صورت رايگان در اختيار مردم قرار خواهد گرفت.


۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا