“گوگل” از بالن براي پوشش سيستم وايرلس استفاده مي کند

به گزارش گروه ترجمه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “موبايل واک” ، گوگل قصد دارد با همکاري و کمک گرفتن از شرکت “اسپيس ديت کورپ” Space Date Corp.  تامين و ارايه کننده سيستم ويژه  ارتباط از راه دور شرکت هاي فعال در صنعت نفت  اين ابتکار را به مرحله عمل برساند.شرکت Space …

به گزارش گروه ترجمه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “موبايل واک” ، گوگل قصد دارد با همکاري و کمک گرفتن از شرکت “اسپيس ديت کورپ” Space Date Corp.  تامين و ارايه کننده سيستم ويژه  ارتباط از راه دور شرکت هاي فعال در صنعت نفت  اين ابتکار را به مرحله عمل برساند.
شرکت Space Date Corp. در حال حاضر ۱۰ فروند بالون را درروز  که از سال ۲۰۰۴ميلادي  تاکنون به حدود ۱۵هزار فروند رسيده است ،  براي تامين سيستم ارتباط از راه دور شرکت هاي نفتي به هوا مي فرستد.
اين بالون ها تا ارتفاع ۲۰ مايلي زمين بالا مي روند و همچون يک آنتن زميني تلفن همراه کارمي کند.
درآينده اين بالون ها به منظور سرويس دهي هاي پروژه هاي گوناگون از جمله در زمينه پزشکي  همچون تحقيق درزمينه ديابت  استفاده خواهند شد.
هريک از اين بالون ها مي توانند مساحتي معادل سطح تحت پوشش ۴۰ آنتن زميني تلفن همراه را  پوشش دهد.
هربالون تنها براي ۲۴ساعت قابل استفاده است ، به اين معني که گوگل بايد براي پوشش دهي مناطق جديد، هرروز از بالون هاي جديدتر استفاده کند.
درحال حاضر قيمت  هربالن ۵۰ دلار و قيمت نصب هردستگاه دربالن ها  و چتر نجات آن يکهزار و ۵۰۰ دلاراست.
زمان دقيق اين سرويس دهي توسط گوگل ، اعلام نشده است.


۱۳۱/ ۱۴   

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا