نيمنگاهي به چشم انداز صنعت بازي هاي تلفن همراه

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،اين مرکز تحقيقاتي افزود : نزديک به ۹۸ميليون و۴۰۰هزار نفر در کشورهاي فرانسه، آلمان، ايتاليا، اسپانيا، انگليس و آمريکا در ماه دسامبر بازي هاي موبايلي انجام داده اند که حدود ۸.۸ درصد از اين تعداد از بازي هايي استفاده کرده اند که آنها را دانلود و درگوشي هاي …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،اين مرکز تحقيقاتي افزود : نزديک به ۹۸ميليون و۴۰۰هزار نفر در کشورهاي فرانسه، آلمان، ايتاليا، اسپانيا، انگليس و آمريکا در ماه دسامبر بازي هاي موبايلي انجام داده اند که حدود ۸.۸ درصد از اين تعداد از بازي هايي استفاده کرده اند که آنها را دانلود و درگوشي هاي خود ذخيره کرده اند.


اين مرکز اعلام کرد که آمار ۸.۸ درصد در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته که ۸.۷ درصد بوده است که افزايش قابل توجهي را نشان نمي دهد.


در گزارش متريک آمده است :تنها ۳ درصداز کاربران در اروپاي غربي و آمريکا بازي هاي موبايلي را در هر ماه دانلود مي کنند.


درطول يک ماه در اسپانيا ۱۲.۷درصد کاربران از بازي هاي دانلود شده استفاده و ۵.۶درصد نيز بازي هاي جديد را دانلود کرده اند


اين درحالي است که در فرانسه از مجموع کل کاربران تلفن همراه تنها ۳.۵درصد کاربر بازي هاي دانلود شده هستند و ۱.۳درصد بازي هاي جديد را دانلود مي کنند.


“سموس مک آتر”يکي ازمديران اين مرکز گفت: يکي از چالش هايي که صنعت بازي هاي موبايلي با آن روبه روست رشد تقاضا براي استفاده از گوشي هاي هوشمندي است که محتواهاي مختلف را به صورت رايگان يا غير قانوني در اختيار کاربران قرار مي دهد.


وي افزود:گوشي هاي هوشمندي مانند “پريل بلک بري “و “بلک جک “سامسونگ همانند ” آيفون” اپل و گوشي هاي سري N نوکيا توانسته اند جاي خود را در ميان کاربران به خوبي باز کنند.


مک آتر گفت که دارندگان گوشي هاي هوشمند نسبت به ديگر کاربران تمايل بيشتري به استفاده از محتواهاي مختلف گوشي هاي خود دارند ، براي مثال ۱۷درصد از دارندگان گوشي هاي هوشمند در انگليس در فصل چهارم سال ۲۰۰۷کاربر بازي هاي دانلود شده بوده اند در حالي که تنها ۹.۸درصد از کساني که دارنده گوشي هايي غير از گوشي هاي هوشمند بوده اند در اين مدت از بازي هاي دانلود شده استفاده کرده اند.


وي افزود:تهيه کنندگان بازي هاي موبايلي براي موفقيت در اين عرصه و به دست گرفتن نبض بازار بايد راهکارها و سياست هاي خود را تغيير ونمونه جديدي از بازي ها را ارايه دهند که کاربر براي استفاده به صورت آنلاين مجبور به پرداخت حق اشتراک شود.


موسسه آمريکايي ام متريک اطلاعاتي را در زمينه بازار تلفن همراه ، سرويس هاي و استراتژي هاي اين بازار در اختيار شرکت هاي تلفن همراه قرار مي دهد.


اين شرکت حدود ۲۰۰عضودارد و خدمات خود را در آمريکا، آلمان، فرانسه ، اسپانيا ، ايتاليا ، انگليس و چين ارايه مي دهد.


۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا