والدين و شرکت ها در خريد و ساخت گوشي براي کودکان بايد دقت کنند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” علاوه والدين ، شرکت هاي توليد کننده تلفن همراه نيز درچنين شرايطي و با توجه به چشم انداز اين صنعت بايد در ساخت گوشي ها به جنسيت ، فرهنگ و سن کاربران توجه داشته باشند. ،” آنا جي فورتن بري” يک کارشناس اين حوزه مي گويد که هنگامي که …


به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” علاوه والدين ، شرکت هاي توليد کننده تلفن همراه نيز درچنين شرايطي و با توجه به چشم انداز اين صنعت بايد در ساخت گوشي ها به جنسيت ، فرهنگ و سن کاربران توجه داشته باشند.


،” آنا جي فورتن بري” يک کارشناس اين حوزه مي گويد که هنگامي که براي خريد يک دستگاه تلفن همراه براي يکي از دوقلوهايم به بازار مراجعه کردم، متوجه شدم که گوشي هاي تلفن همراه براي پسربچه ها يا دختر بچه ها اصلا تفاوتي ندارد.


به عقيده من بايد يک سري معيارها و ويژگي هاي متفاوت براي ساختار تلفن پسرها وجود داشته باشد.


توليد کنندگان تلفن همراه تمام سعي خود را به ساخت گوشي هايي با آخرين تکنولوژي هاي روز دنيا معطوف کرده اند و دستگاه هايي توليد مي کنند که بيشتر مورد توجه قشر جوان باشد و کاربران نيزهنگام خريد اغلب به آخرين فناوري ها توجه مي کنند.


حال پرسش اين است که آيا ساخت تلفن همراه براساس آخرين فناوري کافي است و نبايد به ديگر مسايل اين حوزه از جمله مسايل جانبي آن توجه شود.؟


از سوي ديگر کاربران نيز تنها به گوشي هاي جديد توجه دارند و اصلا به اين فکر نمي کنند که اين گوشي جديد چه نقص هايي دارد.


در اين دوره اغلب جوانان و نوجوانان بيش از ديگران به تلفن همراه توجه مي کنند به طوري که استفاده از تلفن همراه در دبيرستان ها به يک مشکل اساسي تبديل شده است.


حتي در بسياري از مدارس استفاده از اين دستگاه ممنوع شده اما با اين وجود باز هم از آن استفاده مي شود، حتي در مدارس متوسط و ابتدايي نيز اين امر فراگير شده است.


آيا واقعا بچه هاي ۱۱ تا ۱۳ ساله به تلفن همراه نياز دارند ،مخصوصا در مدارس؟ و آيا جاي شگفتي نيست که يک نوجوان ۱۱ ساله گوشي تلفن همراه به گوشش چسبانده است؟


اگر بيشتر دقت کنيد اين روزها دانش آموزان بيش از هر چيزي مراقبند که هنگام رفتن به مدرسه گوشي تلفن همراهشان را فراموش نکنند.


و اين مساله به اين شکل عموميت پيدا مي کند که وقتي يک دانش آموز ۱۱ ساله تلفن همراه را با خود حمل مي کند روي ديگر همکلاس ها و دوستانش تاثير مي گذارد که آنها نيز تلفن همراه داشته باشند.


والدين اين دانش آموزان نيز هنگامي که اين مساله را مي شنوند به اين مي انديشند که چرا فرزند آنها تلفن همراه نداشته باشد.


البته به اين مساله بايد توجه شود که امکان خريد يک گوشي تلفن همراه بسيار آسان است، اگر به خاطر داشته باشيد تلفن هاي همراه امروز مثل اتومبيل هاي ديروزند با اين تفاوت که قيمت تلفن همراه از اتومبيل ارزان تر است.


والدين بايد هوشيار باشند و در اين زمينه آموزش ببينند که چرا بايد کودکانشان گوشي داشته باشند و اگر خريد تلفن همراه براي کودکان ضرورت دارد چگونه استفاده از آن را کنترل کنند.


۱۳۵/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا