ابداع روش ساده حذف صداهاي مزاحم هنگام مکالمه با تلفن همراه

به گزارش گروه ترجمه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترتي “فيس ارگ دات کام” ،اين محقق هلندي که در زمينه کاهش و حذف صداهاي مزاحم محيطي از مکالمات تلفني با تلفن همراه و ديگر وسايل ارتباط شنيداري فعاليت مي کند،  گفت که کاهش صداهاي مزاحم محيطي موجب انجام مکالمه تلفني راحت تر با …

به گزارش گروه ترجمه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترتي “فيس ارگ دات کام” ،اين محقق هلندي که در زمينه کاهش و حذف صداهاي مزاحم محيطي از مکالمات تلفني با تلفن همراه و ديگر وسايل ارتباط شنيداري فعاليت مي کند،  گفت که کاهش صداهاي مزاحم محيطي موجب انجام مکالمه تلفني راحت تر با استفاده از گوشي هاي تلفن همراه مي شود.
وي افزود:  صداهاي محيطي مزاحم  به صداهاي ناشي از ترافيک ، موسيقي يا صداهايي که موجب بروز اشکال در شنوايي مردم در برقراري ارتباط با هم  در استفاده از تلفن يا وسايل کمک شنوايي گفته مي شود.
وي درابتدا  درباره چگونگي افزايش و بهبودي  قدرت تراکم طيف (صداي) مکالمه يا صحبت در ميان صداهاي مزاحم  تحقيق کرده است
اين محقق در گام دوم ، درباره تفکيک سيگنال مکالمه را با استفاده از مدل هاي آماري اصلاح شده  از سيگنالهاي صداهاي مزاحم مطالعه کرده است.
و درگام نهايي قدرت تراکم طيف صداهاي مزاحم را به دقت ارزيابي کرده است .
اين محقق هلندي سرانجام با ترکيب اين سه شيوه در يک قالب واحد به سيستم مربوط به بهبود کيفيت مکالمه دست يافت.
وي با گوش دادن به مکالمه ها  با سيستم ارتقا يافته جديد ،سيستم مکالمه موجود و   مقايسه اين دوسيستم  کيفيت بهتر سيستم مکالمه جديد را تاييدکرد.
اين تحقيق با کمک و مشارکت  محققان شرکت هلندي “دلفت” Delft و کمک مالي شرکت هلندي “فيليپس” و بنياد فن آوري STW    موسسه تحقيقاتي هلندي در زمينه “آي سي تي” ، انجام شده است.
۱۳۱/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا