شرکت لیزینگ خودرو کلاهبردار از آب در آمد!

در اسفندماه سال ۹۳ فردی با مراجعه به کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس اعلام کرد که قصد خرید یک دستگاه خودرو پراید با شرایط اقساط (لیزینگ ) را داشته که توسط اعضای یک شرکت فروش لیزینگی خودرو مورد کلاهبرداری قرار گرفته است . با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور شعبه نهم بازپرسی …

در اسفندماه سال ۹۳ فردی با مراجعه به کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس اعلام کرد که قصد خرید یک دستگاه خودرو پراید با شرایط اقساط (لیزینگ ) را داشته که توسط اعضای یک شرکت فروش لیزینگی خودرو مورد کلاهبرداری قرار گرفته است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۴ تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مالباخته پس از حضور در پایگاه چهارم آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : از طریق آگهی یکی از روزنامه ‌ها، برای خرید خودرو به صورت اقساط و لیزینگ به دفتر شرکت سروش خودرو در میدان ملت مراجعه کردم .

پس از عقد قرارداد و پرداخت مبلغ پنج میلیون تومان ، مقرر شد که ظرف مدت یک ماه خودروی پراید را تحویل بگیرم اما پس از گذشت این مدت ، در زمان مراجعه به دفتر شرکت سروش خودرو متوجه شدم که شرکت مذکور تعطیل شده و اعضای آن متواری شده اند.

با آغاز تحقیقات ، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی به محل شرکت واقع در طبقه دوم یک ساختمان تجاری اطلاع پیدا کردند که محل دفتر ، یک واحد استیجاری بوده که حدودا سه ماه پیش توسط دو نفر به نام های “حسین . ه” ۳۱ ساله و “امین . الف” ۳۰ ساله اجاره شده است ؛ صاحب ملک تجاری مذکور که خود اقدام به طرح شکایت از این دو نفر کرده بود ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : در زمان عقد قرارداد اجاره ی واحد مذکور ، قرار شد تا بنده یک دستگاه خودرو پراید از شرکت سروش خودرو دریافت و پیش پرداخت ثبت نام و همچنین اقساط خودرو نیز در قالب کرایه ماهیانه واحد ، تسویه شود به همین علت بنده طی این مدت حتی یک ریال نیز بابت اجاره دادن واحد تجاری خود از این افراد نگرفتم .
همزمان با تحققات پلیسی از محل شرکت و با مراجعه تعداد دیگری از شکات و مالباختگان به محل شرکت ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند .
در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی ، کارآگاهان موفق به شناسایی محل های تردد و مخفیگاه دو متهم پرونده که دو بچه محل بودند در منطقه مهرآباد جنوبی شده ، با اطمینان از حضور در مخفیگاه هایشان اقدام به دستگیری هر دو نفر آنها کرده و در بازرسی از محل زندگی این دو نفر تعداد زیادی تصاویر متعلق به مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر کشف شد که با بررسی آنها تعداد دیگری از شکات و مالباختگان پرونده مورد شناسایی قرار گرفتند .
متهمان پس از انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی و مواجه شدن با شکات و همچنین مدارک به دست آمده از مخفیگاه های آنها ، صراحتا به کلاهبرداری در قالب شرکت لیزینگی “سروش خودرو” اعتراف و عنوان کردند که پس از سه ماه فعالیت در میدان ملت و متواری شدن از این محل ، قصد ادامه فعالیت خود در مکان دیگری در شهر تهران را داشته اند که پیش از آن توسط کارآگاهان دستگیر شده اند .
بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در این باره گفت : در حال حاضر قرار قانونی از سوی مقام قضایی برای هر دو متهم پرونده صادر و تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی در این پرونده ، در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است .
وی از کلیه شکات و مالباختگانی که تحت عنوان شرکت لیزینگ سروش خودرو مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند خواست تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – جنب کلانتری ۱۲۰ سیدخندان مراجعه کنند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا