داوری‌ آثار مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم «شهر» آغاز شد

این رویداد سینمایی قرار است از ۳ تا ۱۲ خرداد ماه در دو بخش محله و اصلی در ۱۱ سالن سینمایی در تهران برگزار شود. هیأت‌های پنج نفره و سه نفره به صورت جداگانه بخش‌های مختلف مسابقه سینمای ایران و اقلام تبلیغی را داوری خواهند کرد و بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره نیز، پس از جمع …

این رویداد سینمایی قرار است از ۳ تا ۱۲ خرداد ماه در دو بخش محله و اصلی در ۱۱ سالن سینمایی در تهران برگزار شود. هیأت‌های پنج نفره و سه نفره به صورت جداگانه بخش‌های مختلف مسابقه سینمای ایران و اقلام تبلیغی را داوری خواهند کرد و بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره نیز، پس از جمع بندی نهایی آثار متقاضی از ۵۲ کشور جهان مورد ارزشیابی و داوری قرار خواهند گرفت.

روابط عمومی جشنواره فیلم شهر خبر داد: ۹ هیات تخصصی آثار منتخب در بخش های : فیلم های کوتاه، آثار مستند، فیلم های ویدیویی، فیلم های بلند سینمایی مسابقه ایران، دو هیات داوری برای بخش اقلام تبلیغی، یک هیات داوری برای مسابقه فیلمنامه سینمایی، همچنین، دو هیات داوری برای بخش های بین الملل پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر را ارزشیابی و داوری خواهند کرد.

مطابق آمار ثبت شده در دبیرخانه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر بیش از ۲۰۰۰ اثر برای بخش های مختلف سینمای ایران برای این دوره جشنواره اثر رسیده است.

مراسم بزرگداشت کیمیایی در جشنواره فیلم شهر

مراسم بزرگداشت مسعود کیمیایی همزمان با مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم شهر به عنوان بزرگترین رویداد در حوزه سینمای شهری هفتم خرداد ماه در سالن ایوان شمس برگزار می شود.

کیمیایی متولد ۷ مرداد ماه ۱۳۲۰ در تهران است. اغلب آثار وی در ژانر اجتماعی- سیاسی است و او علاوه بر فعالیت‌های سینمایی، نوشتن رمان و شعر را نیز تجربه کرده‌است.

فیلم های سینمایی «بیگانه بیا»، «قیصر»، «دندان مار»، «تیغ و ابریشم»، «گروهبان»، «سلطان»، «سرب»، «جرم»، «محاکمه در خیابان»، «فریاد»، «اعتراض»، «متروپل» و… از جمله آثار این فیلمساز کشور است.

برنده جایزه بهترین کارگردانی در دومین جشنواره سینمایی سپاس تهران برای فیلم «قیصر» (۱۳۴۸)، نامزد شرکت در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین برای فیلم «قیصر»، نامزد جایزه‌ خرس طلایی جشنواره فیلم برلین برای فیلم «دندان مار» (۱۹۹۱)، برنده‌ جایزه‌ تقدیر ویژه جشنواره فیلم برلین برای فیلم «دندان مار» (۱۹۹۱)، نامزد جایزه‌ شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز برای فیلم «گروهبان» (۱۹۹۲)، جایزه ویژه منتقدان برای فیلم «جرم» در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر از جمله موفقیت های مسعود کیمیایی است.

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از ۳ تا ۱۲ خرداد به دبیری سیاوش حقیقی در تهران برگزار می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا