شکلات تلخ فشار خون را کاهش می دهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری ساینس دیلی،‌ دانشمندان می گویند از دیرباز این نکته مشخص بود که شکلات، گشاد شدن عروق و افت فشار خون را سبب می شود. ولی اکنون علاوه بر این نکته، مشخص شده است که شکلات تلخ، حاوی مواد محرک قوی است که در طول …

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری ساینس دیلی،‌ دانشمندان می گویند از دیرباز این نکته مشخص بود که شکلات، گشاد شدن عروق و افت فشار خون را سبب می شود.

ولی اکنون علاوه بر این نکته، مشخص شده است که شکلات تلخ، حاوی مواد محرک قوی است که در طول روز به افزایش تمرکز مغزی فرد،‌ کمک می کند.

دکتر لاری استیونس و همکارانش در بخش علوم روانشناختی دانشگاه آریزونای شمالی می گویند با مصرف شکلات تلخ،‌ هر روز بعد از ناهار، می توان قوای مغزی را تقویت کرد و فشار خون را کاهش داد.

بر اساس مطالعه این محققان که نتایج آن در شماره اخیر نشریه تنظیم عصبی منتشر شد، ابزار مورد استفاده دانشمندان در این مطالعه، نوار مغزی یا EEG بوده است.

محققان می گویند بیماران مبتلا به  فشار خون باید این نکته را به خاطر داشته باشند که بیماری فشار خون ، مادام العمر است و آنان نیز باید داروهای خود را تا پایان عمر به طور منظم استفاده کنند.

به فشار خون افزایش یافته گاهی قاتل خاموش گفته می شود چون اگرچه معمولاً بی علامت است ولی می تواند منجر به حمله قلبی و سکته مغزی شود.

علل بروز این بیماری هنوز به طور کامل شناخته نشده است و به همین علت ، هنوز موفقیت چندانی در کنترل اساسی این بیماری و جلوگیری از بروز آن به دست نیامده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا