تامین زیرساخت‌و پهنای باند اپراتورها در کشور

به گزارش خبرنگار موبنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از حمایت این وزارتخانه از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی خبر داد و گفت: درحال حاضر اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل هرچقدر پهنای باند بخواهند در اختیار آنها قرار می‌دهیم. محمود واعظی در جلسه‌ای با حضور فعالین حوزه ICT استان‌کرمانشاه برگزار شد با اشاره به سیاست دولت …

به گزارش خبرنگار موبنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از حمایت این وزارتخانه از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی خبر داد و گفت: درحال حاضر اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل هرچقدر پهنای باند بخواهند در اختیار آنها قرار می‌دهیم.
محمود واعظی در جلسه‌ای با حضور فعالین حوزه ICT استان‌کرمانشاه برگزار شد با اشاره به سیاست دولت تدیبر و امید در جهت‌کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: تا زمانی که این دیدگاه از شعار به عمل تبدیل نشود قطعا دولت نمی‌تواند به اهداف از پیش تعیین شده خود برسد.
وی خاطرنشان کرد: البته باید بخش خصوصی از قالبی که در ایران پیدا کرده خارج شود و به حمایت و گرفتن سفارش کار از دولت وابسته نباشد و خودشان بازیابی گسترده‌ای داشته باشند.
واعظی افزود: تمام اپراتورها و مخابرات هر چقدر پهنای باند بخواهند ما حاضریم در اختیار آنها قرار دهیم و این درحالی است که تا ماه‌ها پیش اپراتورها باید در صف انتظار برای پهنای باند می‌بودند.
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۰ شهر کشور نسل سوم و ۵۰ شهر نسل چهارم را در اختیار دارند، اظهار کرد: قطعا با توسعه نسل سوم و چهارم در تمامی شهرهای کشور جشن ملی در این زمینه برپا خواهد شد.
واعظی به اجرای طرح سلامت الکترونیک نیز اشاره کرد و افزود: این طرح در شورای عالی فناوری اطلاعات به تصویب رسیده و توسط رییس جمهور ابلاغ شده است و همه باید همکاری کنند تا این طرح به نتیجه برسد و قطعا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.
وی همچنین با اشاره به اهمیت اجرای طرح هوشمندسازی مدارس اظهار کرد: متاسفانه در دولت گذشته تمام هزینه‌ها صرف خرید تجهیزات هوشمندسازی شد، اما هوشمندسازی صورت نگرفت و در حال حاضر کارهای این پروژه پیگیری می‌شود.
وی حجم پروژه‌ها را ۶۸ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: عمده این پروژه‌ها در زمینه گسترش نسل سوم است و سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل هر کدام به سهم خود هزینه این پروژه‌ها را پرداخت کرده‌اند.
وی اظهار کرد: امروز و با اجرای این پروژه‌ها می‌توانیم ادعا کنیم کرمانشاه از بسیاری از استان های کشور در زمینه نسل سوم پیش افتاده است و در حال حاضر ۱۲ شهر استان نسل سوم دارند و اپراتور ایرانسل نیز نسل چهارم را در مرکز استان راه‌اندازی کرده است و امیدواریم این سرعت پیشرفت کار برای توسعه نسل سوم و چهارم استان افزایش پیدا کند.
واعظی گفت: در بخش زیرساخت‌ها، پهنای باند استان به میزان قابل توجهی افزایش یافته و امیدواریم این روند توسعه زیرساخت‌های مخابراتی همچنان ادامه یابد.
وی تصریح کرد: پروژه‌های تدوین شده جدید استان نیز طی مراحل مختلف در سال جاری در هفته دولت و نیز دهه فجر به بهره‌برداری خواهند رسید.
واعظی یکی از پروژه‌های مهم و مورد نیاز استان را راه‌اندازی مرکز دیتاسنتر عنوان و ابراز امیدواری کرد بتوان این پروژه را ظرف یکسال آینده به بهره‌برداری رساند.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا