آغازی برای حضور فناپ در بازار انرژی

به گزارش خبرنگار موبنا، مدیرعامل فناپ در توضیح این تفاهم نامه گفت: تجربه به ما نشان داده است که برای ورود به هر حوزه تخصصی، نیازمند استفاده از شرکای تجاری هستیم که با آن صنعت آشنایی داشته، ادبیات ذینفعان را می‌شناسند و به مشکلات آن صنعت واقفند. جوانمردی افزود: بجای اینکه هریک از مسیرها را …

به گزارش خبرنگار موبنا، مدیرعامل فناپ در توضیح این تفاهم نامه گفت: تجربه به ما نشان داده است که برای ورود به هر حوزه تخصصی، نیازمند استفاده از شرکای تجاری هستیم که با آن صنعت آشنایی داشته، ادبیات ذینفعان را می‌شناسند و به مشکلات آن صنعت واقفند.

جوانمردی افزود: بجای اینکه هریک از مسیرها را در صنایع گوناگون، مجددا از صفر شروع کنیم، بهتر دیدیم که از یک مجموعه تخصصی خوشنام، صاحب نفوذ و ایده در صنعت انرژی استفاده کنیم و با بررسی های انجام شده، مجموعه فاوا نفت بهترین گزینه هم به لحاظ فرهنگ سازمانی، مدیریت و تخصص و هم به لحاظ ماموریت های تعریف شده این شرکت در صنعت نفت بود.
وی با اشاره به شروع مذاکرات از چند ماه گذشته و ارتباط کارشناسان این دو مجموعه، ادامه داد: درست است که تفاهم نامه امروز به امضا می رسد، اما حجم فعالیت هایی که در دو طرف تعریف و در گروه های کارشناسی بر روی آن کار شده، حداقل در ۵ الی ۶ حوزه سنگین کاری است و تاکنون فعالیت های مشترکی پیش رفته که انشااله بتوانیم در سال ۹۴ با کمک مجموعه فاوا نفت شاهد نتایج این تفاهم نامه باشیم.
مدیرعامل فناپ در خصوص بندهای این تفاهم نامه گفت: ما در ۵ الی ۶ سرفصل متمرکز هستیم که در این بین می توان به دو دسته عمومی آن اشاره کرد، یک دسته موضوعی است که حوزه های مختلف مثل نفت به خدمات عمومی و ICT احتیاج دارد و سعی می کنیم با همکاری فاوانفت به مسائلی چون پرداخت، سلامت و غیره ورود کنیم.
وی در توضیح دسته دوم تصریح کرد: یک سری موضوعات خاص فاوانفت است که شناسایی می شوند و احتیاج به توسعه مشترک دارند و این تفاهم نامه یک تفاهم نامه آغازین نیست، بلکه یک سری کارها را جلو بردیم و خیلی از حوزه ها را تیم کارشناسی انجام داده اند و موضوع فراتر از یک نیاز سنجی است.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا نگران حضور شرکت‌های خارجی در دوران پس از تحریم به عنوان رقیب در بازار ایران هستید؟» گفت: اعتقاد دارم در حوزه انرژی برداشتن تحریم به معنای بزرگتر شدن بازار است و به معنای مستقر شدن راهکارهای خارجی نیست، هر مجموعه خارجی هم اگر قرار است به این حوزه ورود کند به شریک های قوی داخلی نیاز دارد.
جوانمردی در ادامه افزود: ادعا نمی کنیم که قرار است در صنعت نفت نیاز مندی های ICT را داخلی سازی کنیم، بلکه بنا داریم با توجه به شرایط داخلی و نیازمندی ها، آنچه را که می توانیم و در توانمان است ارائه دهیم و هر آنچه را که نمی توانیم بهترین ترجمان راهکارهای خارجی برای رفع نیازمندی های حوزه انرژی باشیم، قاعدتا با بزرگ شدن بازار، بازیگران بزرگ وارد می شوند که به دنبال شرکای تجاری قابل اعتماد برای فعالیت در حوزه ICT هستند، این مجموعه خود را آماده می کند که با وجود آنها هم بتوانند بازیگر باقی بماند.
سید هادی هندی؛ مدیرعامل شرکت فاوا نفت نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: ما پیشتر از یک شرکت فرانسوی به عنوان مشاور بهره‌ گرفته‌ایم، اما خوشحالیم امروز یک مشاور توانمند ایرانی نیز به جمع همکاران ما اضافه می‌شود که اعتبار و خوشنامی شرکت فناپ عامل مهمی در این زمینه بوده است.
وی افزود: شاید فرهنگ استفاده از بسیاری از خدمات حوزه فناوری اطلاعات در صنعت نفت نبوده است، اما به تدریج این نیاز حس می‌شود.

گفتنی است این تفاهم نامه در بیستمین دوره نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران منعقد شد.

نوشته های مشابه

۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا