آغاز تعاملات سازمان نصر با انجمن های اقتصادی ایران، خاورمیانه و ترکیه

به گزارش خبرنگار موبنا، “ناصرعلی سعادت” رئیس سازمان نصر تهران، باقر بحری نائب رئیس این سازمان، خسرو سلجوقی، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، بهناز آریا، عضو هیات مدیره سازمان نصر تهران، فرهاد الیشایی، رئیس کمیسیون امور بین الملل سازمان نصر کشور، سهیل مظلوم، نائب رئیس سابق سازمان، پرویز شهپر، عضو سازمان نصر تهران …

به گزارش خبرنگار موبنا، “ناصرعلی سعادت” رئیس سازمان نصر تهران، باقر بحری نائب رئیس این سازمان، خسرو سلجوقی، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، بهناز آریا، عضو هیات مدیره سازمان نصر تهران، فرهاد الیشایی، رئیس کمیسیون امور بین الملل سازمان نصر کشور، سهیل مظلوم، نائب رئیس سابق سازمان، پرویز شهپر، عضو سازمان نصر تهران و همچنین نمایندگان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با یاشار آیدین، رئیس انجمن همکاری های اقتصادی کشورهای خاورمیانه و آفریقایی ترکیه، حسین آریان، رئیس انجمن همکاری های ایران و ترکیه و هچنین مجید زنگویی، مشاور انجمن صنفی شرکت های خدمات مشاور و تجاری سازی فناوری و مالکیت فکری ایران دیدار کردند.
در ابتدای این نشست، رئیس سازمان نصر تهران ضمن معرفی سازمان و نحوه شکل گیری و  اهداف آن، به تشریح فعالیت ها، خدمات و توانمندی های این تشکل مردم نهاد پرداخت و تاکید کرد: طبق قانون مصوب مجلس، تمامی فعالان فناوری اطلاعات کشور، موظف به عضویت در این سازمان هستند.
سعادت با اشاره به این که ۱۰ سال از عمر سازمان نصر گذشته است، گفت:درحال حاضر دفاتر سازمان نصر در ۲۹ استان کشورفعال است و این سازمان بالغ بر ۱۱هزار و ۵۰۰ عضو  در حوزه شرکت ها، فروشگاه ها و اشخاص حقیقی حوزه ICT دارد.
او با تاکید براینکه یکی از رسالت های سازمان، بهبود فضای کسب و کار در حوزه ICT است، ادامه داد: سازمان از تمام ظرفیت خود برای معرفی توانمندی اعضا و حل مشکلات کسب و کار فاوا بهره می گیرد؛ قطعا توسعه ارتباط و همکاری با انجمن های اقتصادی منطقه، یکی از این راه کار ها به شمار می رود.
رئیس انجمن همکاری های اقتصادی کشورهای خاورمیانه و آفریقایی ترکیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با سازمان نصر گفت: هدف ما دراین انجمن، افزایش ارتباط و همکاری با کشورهای منطقه در جهت تعامل دوسویه و شناسایی راه های توسعه اقتصادی و بهره گیری از ظرفیت های طرفین است.
یاشار آیدین با تاکید براینکه ایران در حوزه ICT نیز همچون حوزه اقتصاد، توانمندی های ویژه ای دارد، ادامه داد: امیدواریم از طریق گسترش ارتباط با سازمان نصر بتوانیم زمینه لازم را برای معرفی توانمندی ICT ایران به ترکیه و کشورهای خاورمیانه و آفریقایی فراهم کنیم.
خسرو سلجوقی، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات در این جلسه بر لزوم به اشتراک گذاری توانمندی های ایران و کشورهای خاورمیانه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد و گفت: وزارت ارتباطات از تمام امکانات و توان خود برای ایجاد و توسعه این ارتباط و استخراج یک طرح عملیاتی استفاده خواهد کرد.
در این نشست مشترک، همچنین رئیس انجمن همکاری های ایران و ترکیه بر ضرورت ارائه خدمات ICT از سوی ایران در کشورهای خاورمیانه و آفریقا تاکید کرد:ایران و ترکیه می  توانند با افزایش هم افزایی خود در این حوزه، به بازار بکر آفریقا و کشورهای خاورمیانه وارد شوند.
حسین آریان با بیان اینکه بستر لازم برای افزایش همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه کاملا فراهم است، افزود:به دلیل سهولت ارتباط میان ایران و ترکیه، فضا برای همکاری و ورود شرکت های ICT ایرانی به بازار ترکیه کاملا باز است.
مجید زنگویی، مشاور انجمن صنفی شرکت های خدمات مشاور و تجاری سازی فناوری و مالکیت فکری ایران در این رابطه گفت:این همکاری بازخورد بسیار خوب و قدرتمندی در توسعه فضای کسب و کار و همچنین انتقال دانش و فناوری برای ایران، ترکیه و کشورهای خاورمیانه خواهد داشت.
در پایان این جلسه،  موضوع “برگزاری نمایشگاه های تجاری ICT مشترک میان ایران و ترکیه” به منظور معرفی توانمندی شرکت های خصوصی و  همچنین “تاکید برحضور طرفین در همایش ها و سمینار ها” از جمله راه کارهای افزایش این همکاری ها عنوان شد.

۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا