اجرای ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار موبنا، “مهدی کریمی نیسیانی” در نشستی که با فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمانشاه برگزار شد، حرکت و توسعه کشور را مستلزم توسعهITو ICT دانست و به شبکه های ارتباطی موجود در کشور اشاره کرد و گفت: زیرساخت های لازم برای این شبکه های ارتباطی هم اکنون در حال توسعه …

به گزارش خبرنگار موبنا، “مهدی کریمی نیسیانی” در نشستی که با فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمانشاه برگزار شد، حرکت و توسعه کشور را مستلزم توسعهITو ICT دانست و به شبکه های ارتباطی موجود در کشور اشاره کرد و گفت: زیرساخت های لازم برای این شبکه های ارتباطی هم اکنون در حال توسعه است.
وی از راه اندازی ۱۲ هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در کشور و در قالب پروژه نور ۲ خبر داد و گفت:  هم‌اکنون اقدامات خوبی در بحث توسعه زیرساخت های فناوری کشور در حال انجام است و با اجرای پروژه اضطرار و پهنای باند توانستیم کل ظرفیت پهنای باند کشور را در لایه زیرساخت دو و شش دهم برابر ارتقا دهیم.
معاون شرکت ارتباطات زیرساخت، به پیشرو بودن این شرکت در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: در این مدت از اهداف هم جلو بودیم و در برنامه سال ۹۴ نیز همین روند لحاظ و سعی در پاسخگویی با سرعت و کیفیت بیشتر در این زمینه را داریم.
وی از توسعه شبکه فیبرنوری، شبکه دیتای کشور وغیره از جمله پهنای باند داخلی و بین الملل طی سال ۹۴ خبرداد و ابراز امیدواری کرد پروژه جدید «تدبیر» که از پروژه های عظیم کشور در حوزه مخابرات برای ایجاد شبکه فیبرنوری است ظرف یکی دو ماه آینده به نتیجه برسد.
کریمی از افزایش ۱۷۰ نقطه سرویس دهی بدون واسطه به مشتریان توسط شرکت ارتباطات زیرساخت تحت عنوان «پروژه امید» خبر داد.
وی به اجرای شبکه فیبر نوری جدید در کشور اشاره کرد که طی آن ظرف حدود دو نیم سال ۱۲ هزار کیلومترشبکه فیبرنوری جدید در کشور راه اندازی می شود.
معاون شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به صدور پروانه تلفن نسل سوم ۳G در کشور و رفع نیاز اپراتورهای تلفن همراه از تلاش این شرکت برای ارائه خدمات بهتر در سال ۹۴ خبرداد.
وی در بخش دیگر به استان کرمانشاه و خدمات این شرکت برای استان کرمانشاه گفت: در این استان سرویس های مختلفی داریم که ارائه می کنیم و مشتریان ما خود اپراتورها و مشترکین بزرگی هستند که خود واسط ما و کاربر نهایی بوده و سرویس هایی چون اینترنت، اینترانت وغیره را ما به اپراتورهای ثابت و سیار  و شرکت های بخش خصوصی و… ارائه می کنیم.
کریمی افزود: ما اکنون یک ظرفیت ۸ گیگابایت را برای ارائه این سرویس آماده کردیم که این ظرفیت به نحو قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به اهمیت استان کرمانشاه از نظر توسعه شبکه های ارتباطی و فناوری گفت: استان کرمانشاه به نوعی پل ارتباطی مهم اقتصاد کشور در منطقه غرب کشور است که به نوعی پایلوت ارتباطات استان های مجاور خودش است.
معاون شرکت ارتباطات زیرساخت، افزود: در استان کرمانشاه در واقع مرز قصرشیرین را داریم که از طریق دو مرز خسروی و پرویزخان دورازه ای به دو نقطه اقلیم کردستان کشور عراق متصل است. در واقع یکی از دورازه های اصلی ارتباط ترانزیت اصلی کشور بین ایران و عراق همین قصرشیرین است.
وی گفت: هم اکنون ما دو ظرفیت ۱۰ کیلو بیت برثانیه یا ۱۶۴ را هم در کشورمان و اقلیم کردستان و هم ایران و منطقه عراق برقرار کردیم که از طریق دروازه قصرشیرین انجام شده است.
کریمی تاکید کرد: استان کرمانشاه برای ما بسیار بسیار مهم است و الان بخشی از پهنای باند کشور عراق از همین نقطه و توسط کشور ایران تامین می شود.
معاون شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به پروژه های افتتاحی مخابرات استان( از ۳۷ پروژه افتتاح شده) گفت: این پروژه ها دستور کار سفر قبلی وزیر بود و استاندارکرمانشاه از تحقق این موارد خوشحال بود که شرمنده مردم استان نشدیم.
وی افزود: هم اکنون پهنای باند لبه استان را به ۳۶ گیگا بایت بر ثانیه رساندیم در حالی که کل پهنای باند موجود ما ۸ کیلو بایت برثانیه است. این یک ظرفیت بسیار بسیار بزرگی است که ایجاد کردیم که توسعه IT در استان به نحو قابل توجهی انجام شود.
کریمی از اجرای ۱۰۷ کیلومتر شبکه فیبر نوری در کرمانشاه و کنگاور خبر داد و گفت: در شبکه انتقال نوری استان یک جهش بسیار بزرگ ایجاد کردیم و ۱۶ هزار لیوان به کل ظرفیت آن اضافه کردیم.
وی افزود: در سال ۹۳ پروژه ای اجرا کردیم که کل شبکه انتقال کشور و هر آنچه از اول تاریخ بود را دو و شش دهم برابر کرد که کار بزرگی است.
معاون شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: در بحث توسعه ترانزیت ارتباطات بین ایران و عراق ۲۴۰ کانال بین المللی را توسعه دادیم که برای ارتباطات بین الملل و خروجی استان به کار رود.
وی از نصب و راه اندازی سامانه کاهش ترافیک نیز خبر داد که از زیرساخت های مهم برای ارتباطات ملی و بین المللی است.
کریمی یادآور شد: شبکه انتقال کشور را از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال ۹۴ به بیش از دو برابر افزایش می دهیم. در سال ۹۵ هم بیش از دو برابر رشد سال ۹۴ را برای آن پیش بینی می کنیم و در این راستا برنامه های بسیار مهمی را برای استان کرمانشاه پیش بینی کرده ایم.
کریمی گفت: در مورد سامانه کاهش ترافیک هم رشد قابل ملاحظه ای را از ابتدای دولت تا پایان ۹۳ و هم اکنون داشتیم و تا پایان سال ۹۴ و ۹۵ خواهیم داشت.
وی در حوزه تجهیزات تکمیلی و کانال های بین المللی نیز گفت: این حوزه از ابتدای دولت تا پایان سال ۹۳ یک رشد مناسب داشته و تا پایان سال های ۹۴ و ۹۵ رشد مطلوب تری خواهیم داشت که متناسب با آن پروژه هایی را اجرا می‌کنیم.
افزایش اینترنت لبه استان تا ۱۰۰ گیگا بایت
معاون شرکت ارتباطات زیرساخت، از افزایش نقاط حدود دیتا در استان کرمانشاه به  ۴ نقطه خبرداد و افزود: لبه استان را هم تا پایان سال به ۱۰۰ گیگ افزایش می دهیم.
وی تاکید کرد: سعی ما این است آنچه مورد نیاز استان در بحث زیرساخت های ارتباطی است به نحو شایسته برنامه ریزی کنیم و به طور کامل به انجام برسانیم.
کریمی، مسیرهای فیبر نوری استان را بیش از ۶۰۰ کیلومتر اعلام کرد و زمان بندی اجرای آن در قالب پروژه نور ۲ را نیمه دوم سال ۹۴ عنوان کرد و گفت: دوستان اگر در این مسیر دچار مشکلی هستند به ما اعلام کنند که ما آن را با اولویت بالاتری دنبال کنیم.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا