طرح سلامت دهان و دندان در استان بوشهر اجرا می‌شود

مصطفی سالاری صبح امروز در همایش سالانه حذف مالاریا در بوشهر با اشاره به اینکه ریشه کنی بیماری مالاریا از وضعیت خوبی برخوردار است اظهار داشت: وضعیت پیشگیری از بیماری مالاریا در استان بوشهر ازآمار و وضعیت مطلوبی برخوردار است بگونه‌ای که سال قبل تنها یک نفر در استان بوشهر به این بیماری مبتلا شد. …

مصطفی سالاری صبح امروز در همایش سالانه حذف مالاریا در بوشهر با اشاره به اینکه ریشه کنی بیماری مالاریا از وضعیت خوبی برخوردار است اظهار داشت: وضعیت پیشگیری از بیماری مالاریا در استان بوشهر ازآمار و وضعیت مطلوبی برخوردار است بگونه‌ای که سال قبل تنها یک نفر در استان بوشهر به این بیماری مبتلا شد.

وی با تاکید بر کنترل بیماری‌های اتباع بیگانه در استان بوشهر گفت: سال قبل برخی از اتباع بیگانه بیماری مالاریا مبتلا شدند که با فراهم شدن وضعیت مطلوب بهداشتی درمانی در استان  ضمن درمان افراد یادشده مانع از انتقال این بیماری به هم استانی‌ها شد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه طرح پیشگیری از بیماری مالاریا در کشور در حال اجرا است گفت: با ارائه آموزش‌های لازم و فراهم شدن وضعیت بهداشتی مطلوب در نقاط مختلف و فرهنگ سازی در این حوزه می‌توان بیماری مالاریا را در استان حذف کرد.

سالاری، با اشاره به اینکه در ۵ سال گذشته ۱۱ هزار نفر در کشور به مالاریا مبتلا شدند افزود: با اجرای طرح‌های بهداشتی درمانی این میزان بیماری در سال گذشته به ۲۴۶ نفر در کشور کاهش یافت.

نوشته های مشابه

وی، با اشاره به اینکه عدالت اجتماعی در حوزه درمانی مورد توجه است بیان کرد: با تلاش دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در حوزه بهداشت و درمان بر مبنای عدالت اجتماعی گام‌های مهمی برداشته شده است.

استاندار بوشهر از اجرای طرح سلامت دهان دندان در استان بوشهر خبرداد و گفت: در نیمه نخست امسال طرح سلامت دهان و دندان در استان بوشهر اجرایی می‌شود که در این راستا و در مرحله نخست افراد زیرسن ۱۴ سال هر شش ماه یکبار تحت معاینه و خدمات دندان پزشکی به صورت رایگان قرار می‌گیرند.

سالاری، با اشاره به اینکه ۱۲ مرکز تخصصی دندان‌پزشکی در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود افزود: این مراکز در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان ایجاد می‌شود و این در حالی است که اکنون ۶۲ مرکز خدمات دندان پزشکی دولتی در استان بوشهر خدمات به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند.

وی، افزود: علاوه برآن ۳ کاروان سیار دندان پزشکی که هرکدام دارای ۲ یونیت دندان‌پزشکی هستند به نقاط دور دست خدمات ارائه می‌دهند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه طرح تفضیلی دندان‌پزشکی در استان بوشهر تهیه شده است گفت: اکنون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای اجرای این طرح  در حال تجهیز مراکز به امکانات لازم درمانی و کادر تخصصی است.

سالاری، با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از بیماری قلبی، عروقی و دیابت در استان بوشهر بیان کرد: اجرای این ویژه افراد سنین ۳۰ سال به بالا است که پس از نمونه‌برداری از خون افراد درصورت مشاهده بیماری قلبی، عروقی و دیابت تحت نظارت و مراقبت درمانی پزشکان متخصص قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: امیدواریم با اجرای این طرح‌های درمانی بهداشتی شاهد سیر نزولی بیمارها و کنترل آنها در استان بوشهر باشیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت سبب افزایش رضایت مندی مردم در حوزه درمان شده خاطرنشان کرد: این طرح در استان بوشهر رضایت مندی خوبی ایجاد کرده و این در حالی است که بسته‌های جدید درمانی و بهداشتی امسال ارائه می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا