شبکه «کودک و نوجوان» راه‌اندازی می‌شود؟

با روی کار  آمدن محمد سرافراز به عنوان رئیس سازمان صداوسیما و انتخاب علی‌اصغر پورمحمدی در قامت معاون سیما، چینش مدیران شبکه‌های مختلف سیما برای آغاز حرکتی جدی در امر برنامه‌سازی و تولید و پخش برنامه‌های جذاب و متنوع در شبکه‌های سیما کلید خورد. پورمحمدی در ابتدا، کار خود را با جابجایی مدیران از شبکه‌ای …

با روی کار  آمدن محمد سرافراز به عنوان رئیس سازمان صداوسیما و انتخاب علی‌اصغر پورمحمدی در قامت معاون سیما، چینش مدیران شبکه‌های مختلف سیما برای آغاز حرکتی جدی در امر برنامه‌سازی و تولید و پخش برنامه‌های جذاب و متنوع در شبکه‌های سیما کلید خورد.

پورمحمدی در ابتدا، کار خود را با جابجایی مدیران از شبکه‌ای به شبکه دیگر و انتصاب‌ مدیران کارآمد در سیما ادامه داد. در ابتدای این جابجایی مهدی فرجی مدیر باتجربه شبکه یک سیما از گردونه مدیران شبکه‌ها حذف و پس از آن با جابجایی علی بخشی‌زاده از شبکه دو، شبکه کودک و نوجوان به شبکه پویا قرعه به نام این مدیر باسابقه افتاد و در سکوت خبری، مدیری دیگر از سوی مدیران رسانه ملی از گردونه رقابت شبکه ها حذف شد.

از اولویت‌ها و ویژگی‌های این حرکت بنیادی، و سیاست رسانه ملی تخصصی شدن شبکه‌های سیما بود که قرار شد با رویکرد جدید به کار خود ادامه دهند. شبکه پنج در اولین قدم به «شبکه اقتصادی» تبدیل و پس از آن شبکه «بازار» به عنوان کانال در زیر مجموعه این شبکه قرار گرفت.

به تازگی و در راستای تخصصی شدن شبکه‌ها، خبرهایی منتشر شده است مبنی بر اینکه معاونت سیما تصمیم دارد تا شبکه کودک و نوجوان را با مدیریت محمد سرشار تاسیس کند و در روزهای اخیر حکم این انتصاب از سوی پورمحمدی صادر خواهد شد.

نوشته های مشابه

این شبکه، یک کانال مستقل پخش مانند سایر شبکه‌ها خواهد داشت که شبکه «پویا» نیز در زیر مجموعه شبکه کودک و نوجوان قرار می‌گیرد.

شبکه تلویزیونی جدیدالتاسیس کودک و نوجوان همچون شبکه «افق» با حمایت و پشتیبانی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی راه اندازی می‌شود. این شبکه کودک و نوجوان قصد دارد تا صرفا برنامه‌های تولید داخل با رویکرد توجه به مسایل کودکان و نوجوانان ایرانی و در مراحل بعدی منطقه و جهان را تولید و پخش کند. این شبکه احتمالا همزمان با روز جهانی کودک در مرداد ماه راه‌اندازی می‌شود.

محمد سرشار در گفت‌وگو با تسنیم، خبر مدیریت بر شبکه کودک و نوجوان را تکذیب نکرد اما گفت: هر تصمیمی از سوی معاونت سیما اعلام می‌شود.

بر اساس گزارش تسنیم، همچنین همزمان با تولید انیمیشن در این شبکه، نرم افزار، بازی رایانه ای، لوازم التحریر، عروسک‌های مرتبط و… آن نیز تولید خواهد داشت.

در دی ماه ۱۳۹۱، محمد سرشار به عنوان رییس حوزه هنری استان تهران منصوب شد. در اسفند ماه همان سال، با تاسیس حوزه هنری کودک و نوجوان، این مأموریت برعهده او گذاشته شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا