آغاز چکاپ پزشکی اول ابتداییها از خرداد

مجید قدمی در جلسه با استاندار کرمان با اشاره به طرح سنجش سلامت دانش آموزان اظهار کرد: با اجرای این طرح ۹۷ درصد دانش‌آموزان مناطق کشور را مورد ارزیابی سلامت قرار داده‌ایم. معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دغدغه کنونی ما دانش آموزان نابینای روستایی هستند، افزود: مقرر شده است این دانش آموزان …

مجید قدمی در جلسه با استاندار کرمان با اشاره به طرح سنجش سلامت دانش آموزان اظهار کرد: با اجرای این طرح ۹۷ درصد دانش‌آموزان مناطق کشور را مورد ارزیابی سلامت قرار داده‌ایم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دغدغه کنونی ما دانش آموزان نابینای روستایی هستند، افزود: مقرر شده است این دانش آموزان را از روستاها به مدارس شبانه روزی در شهرها آورده و سرویس ایاب و ذهاب در اختیارشان قرار دهیم.

وی از تلاش برای یکی کردن مدارس دانش آموزان کم توان ذهنی با دانش آموزان عادی خبر داد و گفت: باید مدارس خاص را کم کنیم تا همه دانش آموزان بتوانند در کنار هم تحصیل کنند و زندگی در اجتماع را یاد بگیرند.

قدمی به تامین هزینه سرویس در ۲۰ منطقه کشور برای ایاب و ذهاب کودکان کم توان ذهنی اشاره و تصریح کرد: برآورد ما برای این مساله ۲۷ میلیارد بوده است که تاکنون ۲۲ میلیارد آن تامین شده است و مابقی آن را از اعتبارات روستایی تامین می‌کنیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید کرد: باید بچه‌های کم‌توان در کنار بقیه دانش آموزان حضور داشته باشند و تحصیل کنند که این امر مستلزم توجه به فیزیک و محیط مناسب در مدارس است.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، در سال جاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز سال اولی خواهیم داشت که از خرداد ماه چکاپ پزشکی آنها آغاز می‌شود.

قدمی به تفاوت‌های طرح سنجش سلامت امسال با سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: امسال چکاپ به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که اعتبار این کار را فراهم کرده‌ایم.

وی همچنین تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با رعایت عدالت به منویات مقام معظم رهبری در زمینه عدالت نزدیک شویم.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش دانش آموزان فقط به محیط مدرسه نیاز نداشته و باید سالن ورزشی و سایر امکانات برای آن‌ها فراهم شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به چهار اردوگاه مخصوص کودکان استثنایی در کشور اشاره کرد و گفت: در استان‌های همدان، مشهد، چمستان و شمال این اردوگاه‌ها ساخته شده است. در کرمان نیز زمینی در کوه‌پایه تهیه شده که متاسفانه برای ساخت اردوگاه کوچک است.

وی از استانداری کرمان درخواست کرد تا نیمی از هزینه خرید زمین بیشتر برای این اردوگاه را تقبل کنند که استاندار کرمان با این امر موافقت کرد.

قدمی به خرید تبلت برای کودکان کم بینا اشاره کرد و گفت: به جای آنکه کتاب با خط درشت برای این کودکان فراهم کنیم تبلت خریداری شده و مطالب به صورت پی دی اف در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به حضور ۳۰۰ کودک یتیم محروم در استان کرمان اظهار کرد: تسهیلاتی برای این کودکان محروم در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم استانداری کرمان نیز در این زمینه ما را یاری کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا