برای رفع افسردگی، ماهی و تخم‌مرغ بخورید

افرادی که از اختلال افسردگی شدید رنج می‌برند می‌توانند با مصرف اسیدهای چرب موسوم به اُمگا-۳ از نوع EPA (ایکوزاپنتاتنوئیک اسید) خلق‌و‌خوی بهتری پیدا کنند. اسیدهای چرب اُمگا-۳ موسوم به EPA در ماهی، روغن ماهی و تخم‌مرغ به وفور وجود دارد و از طریق مکمل‌های غذایی نیز می توان این ماده را جذب کرد. پژوهشگران …

افرادی که از اختلال افسردگی شدید رنج می‌برند می‌توانند با مصرف اسیدهای چرب موسوم به اُمگا-۳ از نوع EPA (ایکوزاپنتاتنوئیک اسید) خلق‌و‌خوی بهتری پیدا کنند. اسیدهای چرب اُمگا-۳ موسوم به EPA در ماهی، روغن ماهی و تخم‌مرغ به وفور وجود دارد و از طریق مکمل‌های غذایی نیز می توان این ماده را جذب کرد.

پژوهشگران دانشگاه امروی در آتلانتای جورجیا، ایالات متحده آمریکا اخیرا طی تحقیقاتی به خواص اسیدهای چرب موسوم به اُمگا-۳ از نوع EPA در رفع افسردگی پی برده‌اند. به نوشته پایگاه اینترنتی futurity.org تیم تحقیقاتی این دانشگاه با انجام پژوهشی در مورد ۱۵۵ نفر که پیش از آن به اختلال افسردگی شدید مبتلا بوده‌اند، توانسته‌اند نتایج مثبت اُمگا-۳ از نوع EPA را در برطرف کردن افسردگی به اثبات برسانند.

آنها در این آزمایش به صورت تصادفی برای تعدادی از افراد داوطلب به مدت هشت هفته، روزانه دو کپسول محتوی ترکیب غنی از EPA یا دارونما و برای تعدادی دیگر چهار کپسول محتوی اُمگا-۳ از نوع DHA (دوکوزاهگزاتنوئیک اسید) یا دارونما تجویز کردند.

در این پژوهش مشخص شد که EPA در مورد بهبود خلق‌و‌خوی بیماران مؤثر است اما DHA تأثیری ندارد. بیمارانی از این نوع درمان سود می‌برند که افسردگی آنها با چاقی مرتبط است و در مورد افرادی که افسردگی آنها ناشی از انواع دیگری از اختلال اضطرابی روانشناختی است، این شیوه درمان ممکن است بی تأثیر یا حتی مضر باشد.

نتایج این آزمایش‌ها که با همکاری انستیتو ملی بهداشت آمریکا صورت گرفته، در ژورنال Molecular Psychiatry منتشر شده است.

سلامت نیوز: برای رفع افسردگی، ماهی و تخم‌مرغ بخورید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا