نقش بی بدیل بانک ملت در اقتصاد کشور

علی رستگار در بازدید از روزنامه دنیای اقتصاد، بزرگ ترین سرمایه این بانک را اعتماد مشتریان خواند و اظهار داشت: هم اکنون ۲۷ میلیون مشتری با بانک ملت کار می کنند و تمام تلاش مدیران و کارکنان این بانک، ارائه بهترین خدمات با هدف جلب رضایت مشتریان است. وی با اشاره به این نکته که …

علی رستگار در بازدید از روزنامه دنیای اقتصاد، بزرگ ترین سرمایه این بانک را اعتماد مشتریان خواند و اظهار داشت: هم اکنون ۲۷ میلیون مشتری با بانک ملت کار می کنند و تمام تلاش مدیران و کارکنان این بانک، ارائه بهترین خدمات با هدف جلب رضایت مشتریان است.
وی با اشاره به این نکته که ۱۳ درصد نقدینگی کشور در اختیار بانک ملت است، خاطرنشان کرد: امروز سیستم های الکترونیک بانک ملت بومی سازی شده و  با توجه به نیاز مشتریان، تولید محصول و خدمات، قابلیت سفارشی شدن دارد.
رستگار با اشاره به فعالیت بیش از ۶۷۰ هزار پایانه فروشگاهی بانک ملت در سراسر کشور تاکید کرد: رتبه نخست در ابزارها و تجهیزات پرداخت الکترونیک با سهم ۱۵ درصدی، رتبه نخست در تعداد کارت های هدیه صادره با سهم ۱۶ درصدی، رتبه نخست در تعداد کارت های الکترونیک صادره با سهم ۱۴ درصدی، رتبه دوم در مبلغ تراکنش های خودپردازها با سهم ۱۹ درصدی، رتبه نخست در تعداد پایانه های فروشگاهی با سهم ۱۶ درصدی از کل نظام بانکی و همچنین مقام اول نظام بانکی در مبلغ تراکنش های پایانه های فروشگاهی، نشان دهنده موفقیت بانک ملت در بحث ابزارهای الکترونیک است.
وی منابع بانک ملت را بیش از ۹۴۰ هزار میلیارد ریال خواند و گفت: این بانک با فاصله اندک نسبت به بانک نخست از لحاظ چهار سپرده خصوصی، در رتبه دوم نظام بانکی کشور قرار دارد.
مدیرعامل بانک ملت، کمترین نسبت مطالبات معوق را متعلق به بانک ملت ذکر کرد و ادامه داد: هم اکنون نسبت معوقات در بانک ملت حدود ۷ درصد است در حالی که میانگین این رقم در نظام بانکی کشور بیش از ۱۲ درصد است.
وی فاصله بانک ملت با رقبا و میانگین نظام بانکی را در زمینه مطالبات معوق، فاصله قابل تاملی دانست و گفت: این موفقیت با درایت، تلاش و هوشمندی تمامی مدیران و کارکنان این بانک در سراسر کشور به دست آمده است.
به گفته رستگار، نسبت ۷ درصدی مطالبات معوق، در حالی به دست آمده است که بانک ملت ۸۰ درصد منابع خود را به صورت تسهیلات اعطا کرده است.
مدیرعامل بانک ملت با بیان این نکته که اقدامات زیادی برای کنترل معوقات در بانک ملت صورت گرفته است، از راه اندازی شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت با هدف برون سپاری وصول مطالبات، سامانه اهلیت و ظرفیت مشتریان و سامانه ذینفع واحد و سامانه تلفن گویا به عنوان بخشی از این اقدامات نام برد.
وی با اشاره به موفقیت های بانک ملت در بخش های مختلف، تاکید کرد: امسال هم حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط و تامین سرمایه در گردش آنها در سیاست های اعتباری بانک در نظر گرفته و ابلاغ شده است.
مدیرعامل بانک ملت به انعقاد قرارداد عاملیت ۴ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای راه اندازی فازهای پارس جنوبی خبر داد و گفت: سال گذشته نیز بانک ملت ۷ میلیارد دلار در بخش انرژی سرمایه گذاری کرده است.
وی از توانمندی و تخصص کارشناسان بانک ملت به عنوان یکی از دلایل موفقیت بانک ملت در بخش انرژی کشور نام برد و اظهار داشت: این بانک در سال گذشته با وجود تمامی مشکلات، سود پیش بینی شده هر سهم خود را محقق کرد که این موضوع بی تردید رضایت تمامی ذینفعان را در پی خواهد داشت.
رستگار اظهار امیدواری کرد که بانک ملت در سال ۹۴ بهتر از سال های گذشته این روند را ادامه دهد.
مدیرعامل بانک ملت یکی از مهم ترین موضوعات در حوزه پولی و بانکی کشور  را نرخ سود سپرده ها و تسهیلات خواند و اظهار داشت: بانک ملت تابع نظر بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار است و آمادگی اجرای تصمیمات آنها را دارد.
وی با بیان این نکته که بانک ملت آمادگی اجرای نرخ سود اعلامی را دارد تاکید کرد: اگر این موضوع کاملا بررسی شود و همه جوانب امر در مورد کاهش نرخ سود مورد نظر قرار گیرد، به نفع بانک ها و تولیدکنندگان خواهد بود. به عبارت دیگر اگر کاهش نرخ سود، کارشناسی شده نباشد پول از بانک ها خارج و به سمت بازارهای غیررسمی سوق پیدا خواهد کرد.
رستگار به طبقه بندی مشتریان بانک ملت به چهار گروه مشتریان بانکداری شرکتی، بانکداری تجاری، بانکداری اختصاصی و بانکداری شخصی( خرد) اشاره کرد و اظهار داشت: با این تقسیم بندی، خدمات خاص هریک از گروه های مشتریان متناسب با نیازهای هرگروه از آنها تولید و از کانال های مناسب به آنان ارائه می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روزنامه های کشور نام برد و گفت: این روزنامه در رونق کسب و کار و جهت دهی اقتصاد کشور موفق عمل کرده است و کسی نمی تواند منکر تاثیرگذاری این روزنامه در فضای کسب و کار باشد.
علیرضا بختیاری، مدیرمسوول دنیای اقتصاد هم با اشاره به تاریخچه شکل گیری این روزنامه گفت: ارتباط روزنامه دنیای اقتصاد با بنگاه ها کاملا کارشناسی و دقیق بوده و از ابتدا نیز با بانک ملت تعامل خوبی داشته است که امیدواریم این تعامل افزایش یابد.
در این دیدار، جواد عطاران رییس اداره کل دفتر مدیریت و روابط عمومی، دکتر مسعود غلامپور راد مشاور مدیرعامل و دکتر علی قاسمی ارمکی مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت نیز مدیرعامل بانک ملت را همراهی می کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا