شغل رویایی خود را بیابید

در میان تمام ویژگی‌های خوبی که Linkedin را با آن‌ها می‌شناسیم، این برنامه بیشتر به این علت که یک رزومه آنلاین است بیشتر شناخته شده. Linkedin یک شبکه اجتماعی است که بیشتر اشخاص حرفه‌ای می‌دانند که چگونه از آن استفاده کنند و بیشترین بهره را از آن ببرند.

موبنا – اما پس آن‌هایی که هنوز هیچ شغلی ندارند چه؟ بخصوص دانشجویانی که در شرف فارغ‌التحصیلی هستند اما هیچ ایده‌ای برای اینکه پس از دانشگاه باید به چه بپردازند ندارند.شغل رویایی خود را بیابید

این سوالی است که بسیاری از ما با آن روبه‌رو می‌شویم: با مدرک فعلی‌ام چه کاری می‌توان پیدا کنم؟

Linkedin این مشکل را دید و برنامه Linkedin Students را پایه‌گذاری کرد. این برنامه نقطه شروعی برای کشف اولین مرحله از شغل حرفه‌ایتان است. این برنامه که درحال حاضر بیشترین کارکرد را برای کاربران داخل آمریکا دارد، کمپانی‌ها و عناوین شغلی متعددی که ممکن است، با توجه به رشته و دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اید و همچنین مکانی که در آن مدرک خود را اخذ کرده‌اید، برای شما مناسب باشند به شما نشان می‌دهد.

جست‌و‌جوی شغلی بدون دلهره و استرس:

Linkedin به عنوان یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای، اطلاعات مربوط به پروفایل و شخصیت و تجارب شما را بررسی می‌کند تا بتواند بهترین موقعیت‌های شغلی را به شما پیشنهاد دهد.  اما وارد کردن این اطلاعات برای کسانی که برای اولین بار به Linkedin می‌کنند و می‌خواهند وارد فضای کاری شوند ممکن است کمی دلهره‌آور به نظر بیاید. به همین علت این کمپانی با ساده‌سازی این مراحل برای کسانی که در اولین مراحل زندگی حرفه‌ای خود هستند، این کار را بسیار ساده و بدون مشکل ساخته است. همین موضوع باعث شده که ناکنون بیش از ۴۰ میلیون دانش‌جو پروفایل خود را در Linkedin بسازند.

دانشجویان با وارد کردن اطلاعاتی چون اسم خود، دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند، مقطع تحصیلی و تاریخ فارغ‌التحصیلی خود می‌توانند پروفایل خود را ایجاد کنند. پس از آن Linkedin Students پیشنهادهای شغلی مناسب و هماهنگ با اطلاعات شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. این برنامه به‌جای سوال پرسیدن و مجبور کردن شما به پر کردن جداول مختلف، اطلاعات لازم را در فرمت‌هایی به شکل کارت به شما نشان می‌دهد که شما می‌توانید هرکدام از این گزینه‌ها را با یک انگشت کنار بزنید و گزینه بعدی را مشاهده کنید. به این شکل می‌توانید به سادگی تمام انتخاب‌های خود را بررسی کنید.

به طور معمول این برنامه کمپانی‌هایی که در حال استخدام افراد در شغل‌ها و مهارت‌های مورد نیاز خود هستند را لیست می‌کند همچنین با توجه به علایق شما عناوین شغلی مشابه‌ای که ممکن است از آن‌ها خوشتان بیاید را نیز به شما معرفی می‌کند. تمام این اطلاعات را Linkedin Students با توجه به ارزیابی ۴۱۴ میلیون عضو انجام می‌دهد. از دیگر امکانات این برنامه نمایش مقالات مختلف و مفید در موضوعات متنوع است.

نقاط قوت:شغل رویایی خود را بیابید

• ساده‌سازی مراحل ایجاد پروفایل.

• ایجاد یک رزومه آنلاین.

• نشان دادن لیست کمپانی‌ها و شرکت‌های مختلفی که نیاز به استخدام افراد در رده‌های شغلی متناسب با حرفه و رشته‌ی شما.

نقاط ضعف:

• این برنامه بیشترین کارکرد خود را در کشور آمریکا دارد و در کشورهایی چون ایران به اندازه کافی نمی‌تواند کار‌آمد باشد. البته این موضوع روز به روز در حال پیشرفت است.

اپ‌استور گوگل‌پلی
  • شغل رویایی خود را بیابید
  • شغل رویایی خود را بیابید
  • شغل رویایی خود را بیابید
  • شغل رویایی خود را بیابید
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا