وقتی گوگل به اپل باج می دهد!

این رقم نسبت به مبلغی که گوگل سه سال قبل برای قرارداد مشابه به اپل پرداخت کرده بود سه برابر افزایش یافته است.

موبنا، رضا خواجه‌وند – شرکت تولیدکننده ابزارهای امنیتی «بِرنستِین» گزارش جدیدی را منتشر کرد و توضیح داد گوگل تصمیم گرفته است با پرداخت ۳ میلیارد دلار به اپل، برای سال جاری میلادی نیز به عنوان جست‌وجوگر اینترنتی پیش‌فرض برای دستگاه‌های الکترونیکی این شرکت باقی بماند تا کابران آیفون و آیپد پس از باز کردن مرورگر اینترنتی، به محض وارد کردن کلید واژه به صورت خودکار با گوگل به دنبال موضوع مورد نظر خود بگردند.

این رقم نسبت به مبلغی که گوگل سه سال قبل برای قرارداد مشابه به اپل پرداخت کرده بود سه برابر افزایش یافته است. کارشناسان اعلام کردند میزان درآمدهایی که گوگل به واسطه حضور در دستگاه‌های موبایلی اپل به دست می‌آورد به سرعت در حال افزایش است.

به گفته اپل،‌ اگر خدمات تجاری آنها قرار بود در قالب یک شرکت مجزا فعالیت کند این مرکز در لیست برترین شرکت‌های Fortune 500 حضور داشت. گوگل هم‌اکنون تلاش فراوان می‌کند از این زیرمجموعه اپل کسب درآمد کند.

وقتی گوگل به اپل باج می دهد!

«ساکوناگی جِی‌آر» از تحلیلگران برتر مرکز «بِرنستِین» توضیح داد با وجود آنکه مبلغ پیشنهادی از سوی گوگل سه برابر افزایش یافته است، باز هم این احتمال وجود داشت که اپل قرارداد یاد شده را تمدید نکند. البته برخی کارشناسان اعلام کردند که این همکاری برای گوگل ۳ میلیارد دلار نمی‌ارزد و در مقابل غول اینترنتی جهان تصمیم دارد به هیچ قیمتی امکان حضور دیگر جست‌وجوگرهای اینترنتی را در دستگاه‌های الکترونیکی اپل فراهم نکند.

در حال حاضر کاربران آیفون و آیپد اپل این امکان را در اختیار دارند تا در صورت تمایل جست‌وجوگر اینترنتی پیش فرض خود را تغییر دهند و از جست‌وجوگر مورد نظر استفاده کنند. با این وجود در سال ۲۰۱۶ میلادی اعلام شد بیش از نیمی از درآمدهای گوگل از دستگاه‌های موبایلی از طریق iOS به دست آمد.

لازم به ذکر است از نخستین روز تولد آیفون، گوگل جست‌وجوگر اینترنتی پیش‌فرض در این دستگاه بود. از دیگر اپلیکیشن‌های گوگل که تا نسخه iOS 6 سیستم عامل موبایلی اپل به صورت پیش فرض مورد استفاده قرار می‌گرفتند می‌توان به «یوتیوب» و «مَپس» اشاره کرد. زمانی که اپل اپلیکیشن‌های مشابه را برای خود طراحی کرد این دو ابزار موبایلی را کنار گذاشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا