معرفی اپلیکیشن «نهج‌البلاغه»

نهج‌البلاغه کتابی از گزیده سخنان، خطبه‌ها و نامه‌های حضرت علی (ع) است که توسط فردی به نام سید رضی گردآوری و تهیه شده.

موبنا – این کتاب بزرگ شیعه از سه قسمت تشکیل می‌شود: نامه‌ها، خطبه‌ها و کلمات قصار. امام در بسیاری از خطبه‌ها مردم را به انجام اوامر الهی و ترک محرمات فرامی‌خواند و در بخشی از نامه‌ها که خطاب به فرمانداران است، آن‌ها را به رعایت حقوق مردمان سفارش می‌کند. کلمات قصار نهج‌البلاغه مجموعه‌ای از سخنان حکیمانه و پندآموز است که در اوج بلاغت ادبی بیان شده است.

اپلیکیشنی که در این پست قصد معرفی آن را داریم، «نهج‌البلاغه» نام دارد و محتوای این کتاب بزرگ را به تفکیک سه بخش اصلی آن در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر آن، کتاب نهج‌البلاغه از دیدگاه رهبری نیز در این اپلیکیشن موجود است. پس اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید یک نهج‌البلاغه جیبی با امکانات خوب همراه داشته باشید، این اپلیکیشن را نصب و در بررسی آن همراه ما باشید.

نگاهی به محیط برنامه

این اپلیکیشن حدود ۱۴ مگابایت از حافظه دستگاه شما را اشغال می‌کند. رابط کاربری این اپ ساده و زیباست و تم تیره‌ای دارد که در هنگام مطالعه چشمان شما را اذیت نخواهد کرد. پس از ورود با ۶ بخش مواجه می‌شوید:

نامه‌ها (شامل ۷۹ نامه)

خطبه‌ها (شامل ۲۴۱ خطبه)

حکمت‌ها (شامل ۴۸۰ جمله قصار)

کتاب نهج‌البلاغه از دیدگاه رهبری

نهج‌البلاغه در بیانات رهبری

فراتر از شرح (شامل آشنایی اجمالی با نهج‌البلاغه و اطلاعاتی راجع به مترجمان و اشخاص در این کتاب و غیره)

معرفی اپلیکیشن «نهج‌البلاغه»

سه بخش ابتدایی به طور کامل مطالب نهج‌البلاغه را پوشش می‌دهند و در بخش‌های دیگر، محتوای مفیدی راجع به این کتاب گنجانده شده است. از امکانات جانبی این اپلیکیشن می‌توان به قابلیت تنظیم فونت، اضافه کردن به علاقمندی‌ها و به اشتراک‌گذاری مطالب اشاره کرد.

نقاط قوت

• رابط کاربری ساده

• پوشش کامل مطالب نهج‌البلاغه

• امکان به اشتراک‌گذاری و افزودن به علاقمندی‌ها

نقاط ضعف

• مطالب در صفحاتی جداگانه با محدودیت خطوط گنجانده نشده و به علت طولانی بودن برخی قسمت‌ها، مطالعه آن‌ها برای کاربر سخت خواهد بود.

• امکان نشانه‌گذاری و هایلایت مطالب وجود ندارد.

کافه‌بازار
  • معرفی اپلیکیشن «نهج‌البلاغه»
  • معرفی اپلیکیشن «نهج‌البلاغه»
  • معرفی اپلیکیشن «نهج‌البلاغه»
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا