جابجایی بار با «بارکو»

«بارکو» یک سرویس حمل و نقل آنلاین است که توسط یک تیم ایرانی طراحی و توسعه داده شده است. با این اپلیکیشن مشکل حمل و نقل بارهای شما به آسانی حل می‌شود، تنها کافی‌ست با انتخاب مبدا و مقصد و نوع وسیله نقلیه درخواستی، به راحتی شاهد جابجایی بارهای خود باشید.

موبنا – در واقع این اپلیکیشن نزدیک‌ترین وسیله نقلیه باربر را به شما مرتبط کرده، هزینه را به طور خودکار محاسبه می‌کند و بار شما را سالم به مقصد خواهد رساند.

این اپلیکیشن قابل نصب روی پلتفرم‌های مبتنی بر اندروید و iOS است و حدود ۷ مگابایت از حافظه دستگاه شما را اشغال می‌کند. در ادامه به بررسی محیط برنامه و کارکردهای آن می‌پردازیم.

نگاهی به محیط برنامه

این اپلیکیشن حجم زیادی ندارد، بنابراین در هنگام نصب زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. پس از نصب، باید با وارد کردن اطلاعات خود اکانتی برای استفاده آسان‌تر از برنامه بسازید. رابط کاربری برنامه ساده و جذاب است و کار با آن پیچیدگی خاصی ندارد.

برای بهره‌مندی از کارکرد ساده این اپلیکیشن، لازم است در صفحه نخست، مبدا و مقصد خود را روی نقشه مشخص کنید. در مرحله بعدی، باید وسیله نقلیه مورد نظر خود را از بین چهار گزینه وانت بار، نیسان بار، کامیونت و موتورسیکلت انتخاب کنید. پس از انتخاب وسیله نقلیه مورد نظر، به بخش جزئیات درخواست وارد می‌شوید که شامل گزینه‌های زیر است:

نوع بار؛ با مشخص کردن نوع بار خود، تیم بارکو را در انتخاب نوع وسیله نقلیه مناسب برای حمل یاری دهید.

نیاز به کارگر می‌باشد؛ تعداد کارگران مورد نیاز برای حمل بار خود را مشخص کنید.

اقلام هزینه دار؛ اگر بار شما شامل اقلامی است که دارای حجم یا وزن زیاد هستند، در این قسمت تعداد و نوع آن‌ها را مشخص کنید.

نیاز به بسته‌بندی دارد؛ برای زمانی که بسته شما نیاز به بسته‌بندی با کیفیت بالاتر و مطمئن دارد.

بار بیمه شود؛ با انتخاب این گزینه، در صورتی که در طول مسیر خسارتی به محموله شما وارد شود، بیمه خسارات وارده را پرداخت می‌کند. هزینه بیمه با توجه به ارزش و مبلغ بار شما متغیر خواهد بود.

اگر نیاز به تذکر نکته دیگری بود، می‌توانید توضیحات خود را در قسمت «توضیحات بار» وارد کنید.

پس از گذر از این مرحله، پیش فاکتور حمل بار به شما ارائه می‌شود که شامل مبلغ کل، جزئیات هزینه، مبدا، مقصد و فاصله زمانی و مکانی تا مبدا مورد نظر است. پس از تایید و ارسال درخواست، یک کد رهگیری به شما ارائه می‌شود و باید تا زمان بررسی درخواست و تایید آن توسط اپراتور، منتظر بمانید. پس از تایید درخواست و انجام بارگیری، شما می‌توانید در تمام طول مسیر محموله خود را از راه دور کنترل کرده و از رسیدن سالم آن به مقصد اطمینان حاصل کنید. برای اطلاع از گزارش‌ حمل و نقل‌های درخواست شده نیز، می‌توانید به منوی سمت راست مراجعه کنید.

در به روزرسانی اخیر این اپلیکیشن، علاوه بر اضافه شدن قابلیت پرداخت هزینه از کیف پول الکترونیکی، امکانات زیر نیز به آن اضافه شده است:

– امکان وارد کردن اطلاعات دقیق واحد موردنظر به صورت مجزا برای مبدا و مقصد

– اضافه شدن قابلیت پیاده‌روی برای اسباب‌کشی برای محاسبه هزینه دقیق کارگر

– قابلیت ثبت چندین درخواست به صورت همزمان و رزرو سفارش برای روزهای آتی

– امکان ذخیره مکان‌های مورد نظر برای دسترسی آسان‌تر در استفاده‌های بعدی از برنامه

– اضافه شدن بیمه برای کلیه سفارشات تا سقف ۵۰ میلیون تومان

– اضافه شدن قابلیت مشخص کردن شخص پرداخت‌کننده

– امکان استفاده از کد تخفیف و به اشتراک‌گزاری سفارشات

نقاط قوت

• رابط کاربری ساده و زیبا

• امکان پیگیری لحظه به لحظه مرسوله

• امکان تحویل اکسپرس، بسته‌بندی و بیمه مرسوله

• به سایر نقاط قوت این اپلیکیشن در قالب به‌روزرسانی‌های اخیر آن اشاره شد.

نقاط ضعف

• فاصله زمانی بین ارسال درخواست و تایید آن توسط اپراتور گاها بسیار طولانی می‌شود.

شهروندان تهران و کرج می‌توانند با نصب این اپلیکیشن روی دستگاه‌های همراه خود، جابجایی بارها و مرسوله‌های خود را به راحتی انجام دهند.

اپ‌استور کافه‌بازار گوگل‌پلی
  • جابجایی بار با «بارکو»
  • جابجایی بار با «بارکو»
  • جابجایی بار با «بارکو»
  • جابجایی بار با «بارکو»
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا