غلام، آکتور سینما!

غلام یک بازیگر است، اما نه یک بازیگر معمولی. او فقط در فیلم‌ فارسی‌ بازی می‌کند و عادت دارد صحنه‌های اکشن فیلم‌هایش را خودش بازی کند.

موبنا – اما در این بین غلام اسیر کارگردانی خل وضع شده که با خواسته‌های عجیب و غریبش او را عاصی کرده است. حالا در این بازی نوبت شما است که به کمک غلام آمده و باری دیگر او را در مسیر رسیدن به شهرت و موفقیت همراهی کنید.

مرور بازی:

«به تازگی فیلم تازه‌ای به‌روی پرده سینماها رفته که بازیگر آن نقش‌های اکشن را با روش خودش بازی می‌کند. اکثر منتقدان سینمایی او را ستودند و تماشاچیان از تمامی ابعاد شخصیتش لذت بردند.» این‌ها جملاتی است که روزنامه‌ها درباره غلام می‌گویند. غلام در گذشته بازیگر فیلم‌های فارسی بوده و بعد از خسته شدن از کار کردن با یک کارگردان عجیب و غریب و دیوانه، برای استراحت به یک سفر دور دنیا رفت. در لوتی وار ۲، غلام که به تازگی از سفر بازگشته، به اصرار دوستش دوباره کار با کارگردان قدیمی را آغاز می‌کند، در حالی‌که از دست‌های پشت پرده ماجرا کاملاً بی‌خبر است!

غلام، آکتور سینما!

در این بازی هدف اصلی شما به شهرت رساندن غلام و کمک به او در حفظ این جایگاه است. به شهرت رسیدن در این بازی کار ساده‌ای نیست. همیشه عده‌ای کارگردان و تهیه کننده منتظرند تا با کوچکترین اشتباه، پروانه فیلم را باطل کرده و شما را با جیب خالی به امان خدا رها کنند. پس باید به دقت به راهنمایی‌‌های بازی توجه کرده و سعی کنید طبق دستورالعمل کارگردان عمل کنید. به هر حال غلام طی سال‌ها تلاش زیادی برای به شهرت رسیدن کرده، حیف است حالا که تازه با هزار امید و آرزو از فرنگ برگشته، سرش به سنگ بخورد.

در این نسخه از بازی نیز مانند نسخه قبل، شاهد صحنه‌های اکشن و بزن بزن هستیم. اما با این تفاوت که مأموریت‌های جدیدی نیز در کنار این زد و خوردها اضافه شده. تمامی مراحل بازی که هرکدام درواقع یک فیلم سینمایی است، از چهار سکانس مختلف تشکیل شده‌اند. در سکانس اول هر فیلم که ساده‌ترین قسمت بازی نیز به شمار می‌رود، شما باید از بین تعدادی مظنون، خلافکار واقعی را پیدا کنید. تعدادی شاهد در این کار به کمک شما آمده و باید سعی کنید با راهنمایی آن‌ها درست حدس زده و خلافکار اصلی را به دام بیاندازید. اما داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود، در مرحله بعد شما باید نقش یک بدلکار را بازی کنید. برای این‌کار باید با ماشین در مسیری به رانندگی پرداخته و سعی کنید با موانع برخورد نکنید. تازه برای ایجاد هیجان بیشتر و راضی کردن کارگردان می‌توانید ترمز دستی را هم کشیده و حرکتی نمایشی اجرا کنید!

سکانس سوم اما سکانس مخفی کاری است. در این قسمت باید سعی کنید خیلی بی سر و صدا لوتی‌های دیگر را ناکار کرده و پس از پیدا کردن راهی مخفی، به سکانس مهیج و نهایی فیلم برسید. در سکانس نهایی فیلم که سکانس زد و خورد است، باید از توانایی‌های غلام در مقام یک بازیگر اکشن نهایت استفاده را کرده و بازیگر مقابل خود را شکست دهید. برای این‌کار هم می‌توانید غیر از مشت زدن به سر و صورت حریف، از گزینه‌هایی مثل عربده، ضایع، پخ و چک استفاده کنید. همچنین فنونی مثل زیرخم و سالتو و آیتم‌هایی مثل انگشتر و زره نیز در بازی موجود هستند که برای استفاده از آن‌ها باید کمی سکه خرج کنید. چیزی که می‌تواند غلام را بعد از یک نبرد سخت سرحال بیاورد، چای یا قهوه است. پس هر زمان احساس کردید به تجدید قوا نیاز دارید، سری به قسمت ابزار زده و از آیتم‌های موجود در این قسمت استفاده کنید.

غلام، آکتور سینما! پس از اتمام چهار سکانس فیلم و با توجه به ستاره‌هایی که در هر مرحله کسب کرده‌اید، کارگردان تصمیم می‌گیرد که فیلم شما ارزش اکران دارد و یا اینکه نه، باید پروانه فیلم را باطل کند. با باطل شدن پروانه فیلم، شما برای ادامه بازی نیاز به سکه و یا حلقه فیلم  خواهید داشت. متأسفانه یکی از مشکلات بازی در مراحل اولیه همین جا خودش را نشان می‌دهد. شما که تازه وارد بازی شده‌اید و فعلاً موجودی حساب‌تان خالی است، ناچارید برای بدست آوردن سکه برای ادامه کار، ویدئو تبلیغاتی تماشا کنید! همچنین اگر در جریان نبرد حسابی کتک خورده و توانی برای ادامه فیلم نداشته باشید، باید مدتی را منتظر مانده تا سرحال شوید و یا اینکه دوباره همان ویدئو تبلیغاتی را مشاهده کنید. این سیستم پرداخت درون شبکه‌ای غیرمعمول، ممکن است در مراحل اولیه بازی کمی باعث دلسردی بازیکن شود.

درمجموع می‌توان گفت لوتی وار دو نسبت به نسخه قبلی از تنوع بیشتری برخوردار است. هرچند گیم پلی بازی پس از مدتی عملاً تکراری شده و بعضی سکانس‌های بازی کاملاً حوصله سر بر می‌شوند، اما جذابیت‌های گرافیکی و امکانات اضافه شده در این نسخه از بازی اندکی جبران این مشکل را خواهند کرد. پس پیشنهاد می‌کنیم اگر طرفدار فیلم‌های فارسی و صحنه‌های بزن بزن هستید، تجربه این بازی را از دست ندهید.

کافه‌بازار
  • غلام، آکتور سینما!
  • غلام، آکتور سینما!
  • غلام، آکتور سینما!
  • غلام، آکتور سینما!
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا