انتشار اطلاعات مربوط به نحوه آنتن‌دهی گوشی «سِرفیس فون» مایکروسافت

در حالی که «سِرفیس فون» یکی از مخفیانه‌ترین پروژه‌های مایکروسافت محسوب می‌شود، حق امتیازهای ثبت شده از ابتدای سال جاری میلادی تا امروز نشان می دهد که شرکت مذکور در این زمینه با تمام توان به جلو حرکت می‌کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – از ابتدای سال جاری میلادی حق امتیازهای مختلفی که به نام مایکروسافت ثبت شده بود منتشر شد و هر کدام از آنها نشان داد غول نرم‌افزاری جهان به دنبال اضافه کردن قابلیت‌های جدید برای گوشی هوشمند «سِرفِیس فون» است. اطلاعات آخرین حق امتیازی که مایکروسافت در این زمینه ثبت کرده است روز گذشته منتشر شد. البته در جزییات این خبر مشخص شد مایکروسافت نخستین بار در فوریه ۲۰۱۶ برای ثبت این حق امتیاز اقدام کرده است.

به هر حال حق امتیاز مذکور با عنوان «بدنه دستگاه با قابلیت عملکردن به عنوان آنتن دستگاه» ثبت شده است و نشان می‌دهد این گوشی هوشمند همراه با بدنه فلزی عرضه می شود. این طور که در جزییات حق امتیاز مذکور قید شده است، پوشش فلزی دستگاه توانایی آنتن آن را دو برابر می‌کند.

از آنجایی که آنتن دستگاه در قسمت مرکزی آن تعبیه شده است، کاربران برای حمل آن با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شوند و مانند گوشی‌های دیگر که آنتن در لبه دستگاه وجود دارد و هنگام لمس آن اختلال ایجاد می‌شود، مشکل آنتن‌دهی را پیش‌ روی خود نمی‌بینند.

انتشار اطلاعات مربوط به نحوه آنتن‌دهی گوشی «سِرفیس فون» مایکروسافت

زمانی که آنتن دستگاه نمی‌تواند سیگنال‌های مخابراتی را به خوبی دریافت کند، طول موج سیگنال‌های دریافتی کاهش میابد و در نهایت کاربر هنگام برقراری تماس‌های صوتی یا دریافت خدمات اینترنتی با مشکل مواجه می‌شود.

شخصی که این حق امتیاز را برای مایکروسافت ثبت کرده است «آنتی کاریلاینِن» نام دارد و او در اصل متخصص فرکانس‌های رادیویی و آنتن‌های مخابراتی است که پیش از این در چند پروژه مایکروسافت برای توسعه آنتن‌های موبایلی حضور داشته است.

در حالی که «سِرفیس فون» یکی از مخفیانه‌ترین پروژه‌های مایکروسافت محسوب می‌شود، حق امتیازهای ثبت شده از ابتدای سال جاری میلادی تا امروز نشان می دهد که شرکت مذکور در این زمینه با تمام توان به جلو حرکت می‌کند. برخی کارشناسان معتقدند گوشی هوشمند «سرفیس فون» اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی یا اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی با امکانات کاملا متفاوت نسبت به آنچه که امروز در قالب گوشی هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، وارد بازار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا