فقط یک‌دهم مردم حاضرند برای آیفون جدید بیشتر از ۱۰۰۰ دلار بپردازند

شرکت اپل به مناسبت دهمین سالگرد تولد گوشی هوشمند خود قصد دارد «آیفون ۸» را روانه بازار کند و گمانه‌زنی‌های اولیه نشان می‌دهد این دستگاه با حدود قیمت ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – اطلاعات جدیدی که بانک «بِرکلِیس» به مشتریان خود ارسال کرده و خبرگزاری CNBC از آن مطلع شده است، نشان می‌دهد قیمت مدل جدید گوشی هوشمند آیفون احتمالا مهم‌ترین دلیلی است که کاربران برای خرید آن تصمیم می‌گیرند و عمل می‌کنند.

شرکت اپل به مناسبت دهمین سالگرد تولد گوشی هوشمند خود قصد دارد «آیفون ۸» را روانه بازار کند و گمانه‌زنی‌های اولیه نشان می‌دهد این دستگاه با حدود قیمت ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد. با این وجود بانک «بِرکلِیس» یک بررسی جامع انجام داد تا نظر کاربران را در مورد ای قیمت مطلع شود. در پایان این بررسی مشخص شد تنها ۱۱ درصد کاربران جهانی حاضر هستند برای مدل جدید گوشی هوشمند آیفون با قیمت بیش از ۱۰۰۰ دلار پول پرداخت کنند و مابقی اعلام کردند اگر این دستگاه بیش از ۱۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد از خرید آن صرف نظر می‌کنند.

در بین آن دسته از کاربرانی که هم‌اکنون یکی از مدل‌های آیفون را مورد استفاده قرار می‌دهند این رقم اندکی تفاوت داشت. حدود ۱۸ درصد این کاربران اعلام کردند که حاضر برای آیفون جدید با قیمت بالای ۱۰۰۰ دلار پول پرداخت کنند.

فقط یک‌دهم مردم حاضرند برای آیفون جدید بیشتر از ۱۰۰۰ دلار بپردازند

اگرچه این میزان تمایل برای خرید پرچمدار بعدی گوشی های اپل یعنی «آیفون ۸» اصلا خوب نیست، با این وجود بیشتر کاربرانی که در این بررسی شرکت کرده بودند توضیح دادند که حاضر هستند طی یک قرارداد مخابراتی ۱۲ ماهه، برای هر ماه بیشتر از ۴۸.۵۰ دلار بپردازند تا این گوشی هوشمند را در اختیار بگیرند.

لازم به ذکر است دستکم برای سال ۲۰۱۷ میلادی بیشتری قابلیت‌هایی که برای گوشی هوشمند جدید در نظر گرفته شده است از جمله نمایشگر OLED، نمایشگر تمام‌صفحه بدون کلید سخت‌افزاری اصلی‌، سیستم تشخیص چهره و … به صورت اختصاصی فقط برای «آیفون ۸» عرضه می‌شود.

هفته گذشته «مینگ-چی کو» از تحلیلگران ارشد مرکز «کِی‌جی‌آی سکیوریتیز» اعلام کرد در زمان عرضه رسمی این گوشی هوشمند تنها ۲ تا ۴ میلیون دستگاه از آن برای خرید در دسترس خواهد بود. شرکت اپل به صورت همزمان دو گوشی هوشمند جدید «آیفون ۷اس» و «آیفون ۷اس پلاس» را هم روانه بازار خواهد کرد.

در مجموع ۸۵ درصد از کاربرانی که در نظرسنجی جهانی بانک «بِرکلِیس» شرکت کرده بودند اعلام کردند که حاضر هستند برای خرید مدل جدید گوشی هوشمند آیفون هزینه بیشتری پرداخت کنند، ولی قیمت بیشتر از ۱۰۰۰ دلار را مناسب نمی دانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا