در «آیفون ۸» منتظر فناوری تشیخص چهره باشید

آقای کو با قاطعیت کامل اعلام کرد که در مدل جدید آیفون شرکت اپل فناوری تشخیص چهره را جایگزین حسگر Touch ID می‌کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – هنوز هیچ یک از دو شرکت سامسونگ و اپل اسکنر مخصوص اثر انگشت را زیر نمایشگر لمسی کار نگذاشته‌اند و احتمال کمی وجود دارد که این فناوری در گوشی هوشمند «آیفون ۸» ارایه شود. البته پیش از آنکه شرکت‌های مشهور این فناوری را در اختیار کاربران خود بگذارند، شارپ با گوشی هوشمند Aqous 2 امکان تجربه اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر لمسی را برای کاربران فراهم کرد.

سامسونگ این روزها تاکید فراوان روی حسگرهای بیومتریک دارد و در مقابل اپل می‌کوشد نسل بعدی گوشی هوشمند خود را به حسگر تشخیص چهره مجهز کند تا قفل گوشی از این طریق باز شود. البته نکته مهم اینجاست که شرکت‌های مالی شریک اپل که از فناوری پرداخت الکترونیکی «اپل پِی» پشتیبانی می‌کنند تا چه اندازه می‌توانند حسگر تشخیص چهره را در این زمینه مورد استفاده قرار دهند.

در «آیفون ۸» منتظر فناوری تشیخص چهره باشید

هفته گذشته نتایج بررسی‌های کارشناسان برای شکستن کدها نشان داد اسپیکر هوشمند «اپل‌پَد» که این شرکت به تازگی معرفی کرده است فناوری هوشمند تشخیص چهره موسوم به Pearl را شامل می‌شود و قرار است از همین فناوری در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی اپل مورد استفاده قرار گیرد.

با این توضیحات دور از ذهن به نظر می‌رسد بتوانید گوشی هوشمند «آیفون ۸» را از روی میز بردارید و انتظار داشته باشید آن را مقابل چشمان خود بگیرید تا قفل دستگاه باز شود. کدهایی که کارشناسان موفق به شکستن آنها شده‌اند نشان می‌دهد که اپل در شرایط کنونی قصد راه‌اندازی این فناوری را ندارد.

اوایل سال جاری میلادی «مینگ-چی کو» از کارشناسان صاحبنام مرکز تحقیقاتی KGI تایید کرد که گوشی هوشمند «آیفون ۸» حسگر تشخیص چهره را در خود جا داده است و توضیح داد که چگونه کاربران به کمک این حسگر می توانند قفل دستگاه را باز کنند.

در «آیفون ۸» منتظر فناوری تشیخص چهره باشید

همان ماه گفته شد اپل یک شرکت کوچک به نام RealFace را خریداری کرده است تا از فناوری تشخیص چهره که در آن تولید می‌شود، استفاده کند. فناوری که اپل روی آن سرمایه‌گذاری کرده بسیار حساس است و می‌تواند قابلیت‌های فراوانی را شامل شود.

آقای کو که همواره پیش‌بینی‌های درست انجام می دهد و همیشه در مورد آیفون‌های جدید گمانه‌زنی های کاملا درست انجام داده است، با قاطعیت کامل اعلام کرد که در مدل جدید آیفون شرکت اپل فناوری تشخیص چهره را جایگزین حسگر Touch ID می‌کند. بر این اساس برای آنکه امکان تشخیص چهره در آیفون جدید فراهم شود شرکت اپل دوربین هوشمندی را در بخش جلوی دستگاه نصب کرده است که می تواند عمق و زوایا را به درستی تشخیص دهد و داده‌های مربوط به آن را در لحظه تحلیل کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا