نقد و بررسی بازی کیپری

کیپری یکی از بازی‌های محبوب ایرانی ست که توسط گروه استودیو گونا ساخته شده. یک بازی معمایی با شیب سختی ملایم که شخصیت اول آن جوجه تیغی بامزه‌ایی ست و باید به او کمک کنید با گذشتن از موانع مختلف سیب‌هایی که نیاز دارد را در صفحه جمع‌آوری کند.

موبنا – سر و شکل این بازی شبیه به Cut the Rope است با این تفاوت که به جای رساندن آبنبات به قورباغه، باید در اینجا جوجه تیغی را به سیب‌ها برسانید. پس اگر از طرفداران Cut the Rope بوده‌اید حتما از کیپری هم خوشتان خواهد آمد.

نقد و بررسی بازی کیپری

گرافیک:

بازی از گرافیک خوب و قابل قبولی برخوردار است و در آن از رنگ‌های شفاف و زیبا استفاده شده به طوری که در همان ابتدا دل شما را به دست می‌آورد. در واقع همین رنگ‌بندی جذاب و دوست داشتنی می‌تواند معماها را برای سنین پایین نیز جذاب کند. برعکس بازی مشابه Cut the Rope، در کیپری گرافیک سه بعدی استفاده شده. امکان مشاهده زمین با تغییر زاویه دوربین از نقات قوت بازی شبه شمار می‌آید و با این امکان می‌توان دید مناسب خود را نسبت به زمین و پازل مورد نظر داشت.

گیم پلی:

گیم‌پلی در این بازی مثل تمام بازی‌های معمایی پلکانی است. به این صورت که در مراحل اولیه، جوجه تیغی بدون نیاز به گذشتن از موانع سخت، به سهولت به سیب می‌رسد اما با گذشتن از چند مرحله کم کم سر و کله‌ی موانع گوناگونِ ثابت و متحرک پیدا می‌شود. سیب‌های جمع شده در طول مراحل حکم جان برای بازی مجددِ مرحله را دارد و با تمام شدن سیب‌ها باید صبر کرد تا مدت معین بگذرد و جانِ جوجه تیغی پر شود. البته از آنجایی که بازی پرداخت درون برنامه‌ای دارد، می‌توانید با صرف هزینه‌ای سیب خریداری کرده و به ادامه‌ی بازی بپردازید. خاطر نشان کنیم، در بازی دو شخصیت وجود دارد و پرداختِ درون برنامه صرفا جز برای بدست آوردن سیب و عوض کردن شخصیت کاربردِ دیگری جهت ارتقای برنامه و یا امکانات دیگر ندارد.

نقد و بررسی بازی کیپری

موسیقی:

موسیقیِ بازی از دو بخشِ آهنگ متن و صدای مراحل تشکیل شده است. استفاده از صدای جنگل و پرنده حس خوبِ جنگل را به سر و شکل لطیف بازی اضافه می‌کند. ملودیِ استفاده شده شاد و همگام با دیگر بخش‌های بازی انتخاب شده، گرچه شاید سر و صدای آهنگ و تداخل آن با صدای پرنده برای همه خوشایند نباشد اما با استفاده از بخش تنظیمات می‌توان موسیقی را قطع کرد.

با توجه به موارد یاد شده، کیپری یکی از بازی‌های موفق ایرانی ست که تعداد بالای دانلود آن در کافه بازار، صحّه‌ای بر سطح کیفی بازی به شمار می‌رود.

نقاط قوت:

-مراحل کوتاه و متنوع

-گرافیک سه بعدی و استفاده از رنگ‌های درخشان

-قابلیت خرید شخصیت جدید

کافه‌بازار
  • نقد و بررسی بازی کیپری
  • نقد و بررسی بازی کیپری
  • نقد و بررسی بازی کیپری
  • نقد و بررسی بازی کیپری
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا