نقد و بررسی بازی «کارت بازی کودکان»

این روزها دسته‌ی بزرگی از طرفداران بازی‌های موبایلی و کامپیوتری را کودکان تشکیل می‌دهند که وقت زیادی را در منزل و اغلب بدون هم‌بازی سپری می‌کنند. هرچه سن کودکان کمتر باشد انتخاب بازی سخت‌تر و مسلتزم دقت بیشتری است.

موبنا – در بین خیل عظیمِ بازی‌هایی که بیشترِ آنها به ترویج خشونت و جنگ می‌پردازند، بازی‌های آموزشی هم وجود دارند که به تقویت هوش و ذکاوت کودکان کمک می‌کند و آنها را ترغیب به حل معما و یافتن جواب می‌کند. یکی از این بازی‌ها “کارت بازی کودکان” نام دارد که بی شباهت به کارت بازیِ زمان کودکیِ ما نیست.

گیم‌پلی

“کارت بازیِ کودکان” یک نرم‌افزار رایگان برای رنج سنیِ اطفال و با هدفِ آموزش و بالا بردن قدرت حافظه طراحی شده است. نحوه‌ی بازی شبیه به برنامه‌های تلوزیونیِ کودک و نوجوان است به این صورت که در ابتدا تعدادی کارت در زمان کوتاهِ فقط چند ثانیه‌ای به نمایش در می‌آیند و سپس پشت و رو می‌شوند. تنها کاری که لازم است انجام شود، حدس زدنِ دو کارتِ شبیه بهم و مچ کردن آنها با هم است. در این بازی ۴ سطح مختلف و ۴ طرحِ کارتِ مختلف گنجانده شده است. که به تنوع بازی کمک زیادی کرده است. کارت‌ها در طرح اسباب بازی، ماشین، میوه و حیوانات در نظر گرفته شده اند که البته برای استفاده از کارت‌های حیوانات لازم است مبلغ بسیار ناچیزی پرداخت و کارت‌ها را خریداری کرد. درست است که در بازی تعداد حرکات و زمانِ بازی اندازه گرفته می‌شود اما به این معنی نیست که تمامِ کارت‌ها باید در مدت زمانِ معینی به پایان برسد.

نقد و بررسی بازی «کارت بازی کودکان»

گرافیک

گرافیک بازی جذاب و رنگی است. به طوری که در همان ابتدا ظاهرِ شاد و جذابِ آن به دل کودک می‌نشیند. استفاده از طرح‌های جذّابی مثل اسباب بازی‌های رنگی و میوه‌های خندان و زیبا به موفقیّتِ هرچه بیشترِ نرم‌افزار کمک کرده است.

موسیقی

موسیقیِ بازی شاد و مفرح است و احتمالا برای بچه‌ها از جاذبه‌ی بالایی برخوردار باشد اما اگر بخواهیم روراست باشیم، چرخه‌ی تکرار کوتاه آن ممکن است برای اطرافیان کمی ناراحت‌کننده و سخت باشد. در کنارِ موسیقیِ متن در بازی، پلی‌لیستی از آهنگ‌های شادِ کودکانه نیز در بازی قرار دارد که بعد از گذراندن مراحل توسطِ صندوقچه‌ای که درست در پایینِ صفحه‌ی نخست قرار دارد انتخاب می‌شود کافیست یک تپ رویِ نُت آبی رنگ شود تا آهنگ به اجرا در بیاید.

نرم‌افزار “کارت بازیِ کودکان” دارای استانداردهای قابل قبولی برای یک بازیِ کودکانه و معمایی است که دانلود و نصبّ آن برای کودکان می‌تواند در بالا بردن توانایی‌های هوشی آنها موثر واقع شود.

نقاط قوّت:

-کنترل ساده و جذاب

-تشویق حضار برای انتخاب درست کارت‌ها

-دارای سطح‌های مختلف سختی

-طرح‌های شاد و زیبا روی کارت‌ها

-امکان اجرای آهنگ‌های شادِ کودکانه

کافه‌بازار
  • "نقد و بررسی بازی "کارت بازی کودکان
  • "نقد و بررسی بازی "کارت بازی کودکان
  • "نقد و بررسی بازی "کارت بازی کودکان
  • "نقد و بررسی بازی "کارت بازی کودکان
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا