حسگر اثرانگشت برای «گلکسی نوت ۹» زیر نمایشگر می‌رود

فبلت «گلکسی نوت ۹» که در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی وارد بازار می‌شود، حسگر اثر انگشت را زیر نمایشگر لمسی در اختیار کاربران می گذارد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – قرار است یکی از بزرگترین تاثیرات در روند تولید گوشی‌های هوشمند برای شرکت‌های بزرگی چون سامسونگ، اپل، گوگل و … ایجاد شود. نسل جدید گوشی‌های هوشمند پیشرفته فاقد هر گونه کلید سخت‌افزاری هستند و شرکت‌های تولیدکننده برای آنکه بتوانند بیشترین استفاده را از بخش روی گوشی ببرند، کلید سخت‌افزاری اصلی و حسگر اثر انگشت را در آن حذف می‌کنند.

شرکت‌های بزرگ به این نتیجه رسیده‌اند که این روزها انتقال حسگر اثر انگشت به بخش پشت بدنه گوشی هوشمند فرآیند کاربری نیست و این مسئله می‌تواند استفاده از حسگر اثر انگشت را برای کاربران دشوار کند. بهترین راهکاری که در این زمینه ارایه شده و هنوز نمونه عملی آن وارد بازار نشده، انتقال حسگر اثر انگشت به زیر نمایشگر لمسی است.

سامسونگ در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده است و از قبل پیش‌بینی می‌شد حسگر اثر انگشت در دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» زیر نمایشگر لمسی کار گذاشته شود که البته این اتفاق صورت نگرفت. این فناوری برای عرضه در سال ۲۰۱۷ میلادی آماده نشد، ولی منابع آگاه می‌گویند شرکت کره‌ای همچنان در حال تکمیل آن است و سال آینده فناوری مذکور وارد بازار جهانی می شود.

حسگر اثرانگشت برای «گلکسی نوت ۹» زیر نمایشگر می‌رود

یکی دیگر از فرصت‌های سامسونگ برای عرضه این فناوری فبلت «گلکسی نوت ۸» بود که البته سامسونگ برای این دستگاه موبایلی هم نتوانست حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را آماده کند.

«مینگ-چی کو» مدیر تحقیقات مرکز KGI در این خصوص پیش‌بینی کرده است که سامسونگ هم‌اکنون سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در این زمینه انجام داده است و بر اساس آخرین تصمیمات صورت گرفته قرار است دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» همچنان اسکنر اثر انگشت را پشت بدنه شامل شوند و در مقابل فبلت «گلکسی نوت ۹» که در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی وارد بازار می‌شود، حسگر اثر انگشت را زیر نمایشگر لمسی در اختیار کاربران بگذارد.

او اعلام کرد نسل بعدی پرچمداران گوشی‌های سامسونگ به جای استفاده از حسگرهای بیومتریک «سیناپتیکس» از حسگرهای «اجیس» بهره می‌برند تا امکان جایگزینی آنها زیر نمایشگر لمسی وجود داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا