«تراشه گلکسی اس۹» سامسونگ معرفی شد

آخرین تراشه‌ای که سامسونگ در حال تکمیل آن است و با مدل «اکسینوس ۹۶۱۰» فرق می‌کند، برای گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» ساخته می شود و به احتمال قوی «اکسینوس ۹۸۱۰» نام دارد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – شرکت سامسونگ تراشه «اکسینوس ۸۸۹۵» خود را در گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» معرفی کرد که این محصول یکی از اعضای خانواده «اکسینوس ۸» بود که البته شماره‌گذاری این تراشه با عدد ۸ شروع می‌شد. اما منابع آگاه می‌گویند شرکت سامسونگ در حال تکمیل سری ۹ تراشه‌های خود است و به زودی محصولی با نام «اکسینوس ۹۶۱۰» عرضه می‌شود.

تراشه مخصوص گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» مبتنی بر پردازنده ۱۰ نانومتری ساخته شد. ولی منابع آگاه می‌گویند تراشه ۹۶۱۰ با چهار هسته پردازشگر Cortex-A73 با توان ۲.۴ گیگاهرتز، و چهار هسته پردازشگر Cortex-A53 عرضه می‌شود. تراشه گرافیکی که به صورت ضمیمه روی این پردازنده نصب شده است هم Mali-G71 نام دارد.

این محصول مدل به‌روزشده تراشه ۸۸۹۵ سامسونگ است که دومین نسل از سری تراشه‌های ۱۰ نانومتری این شرکت محسوب می‌شود و امکان اجرای فعالیت‌های پردازشی پرقدرت‌تر با پردازنده گرافیکی توانمندتر را فراهم می‌کند و به احتمال قوی در گوشی هوشمند «گلکسی نوت ۸» عرضه می‌شود.

«تراشه گلکسی اس۹» سامسونگ معرفی شد

یکی دیگر از تراشه‌های جدید سامسونگ که در دست ساخت است و به زودی وارد بازار می‌شود «اکسینوس ۷۸۸۵» نام دارد که مبتنی بر فناوری ۱۴ نانومتری به تولید می‌رسد و برای آن دو هسته A73 و چهار هسته A53 در نظر گرفته شده است که با توان ۱.۲ گیگاهرتز فعالیت می‌کند و پردازنده گرافیکی Mali-G71 دارد. تراشه «اکسینوس ۷۸۸۵» قرار است سال ۲۰۱۸ میلادی در گوشی هوشمند «گلکسی آ۷» به دست کاربران برسد.

آخرین تراشه‌ای که سامسونگ در حال تکمیل آن است و با مدل «اکسینوس ۹۶۱۰» فرق می‌کند، برای گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» ساخته می شود و به احتمال قوی «اکسینوس ۹۸۱۰» نام دارد که اطلاعات دقیق‌تر مربوط به آن در آینده منتشر می‌شود. اخبار منتشر شده بر آن است که تراشه مذکور برای دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» و «گلکسی نوت ۹» نخستین محصول ۷ نانومتری سامسونگ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا